"Pentru a acoperi rechemarile la service si alte eforturi necesare pentru a recastiga increderea clientilor nostri, Volkswagen intentioneaza sa constituie provizioane de aproximativ 6,5 miliarde de euro. Din cauza investigatiilor in derulare suma estimata ar putea fi modificata iar tinta de profit a grupului pentru 2015 va fi ajustata corespunzator", a anuntat marti compania germana.

La Bursa de la Frankfurt, actiunile VW inregistrau marti dimineata un recul de 3,3%. Din cauza declinului actiunilor, de luni, VW a pierdut aproximativ 15 miliarde de euro (16,9 miliarde de dolari) din capitalizarea de piata.

Angela Merkel cere transparenta deplina in scandalul Volkswagen

Cancelarul german a cerut marti deplina transparenta in elucidarea acuzatiilor aduse de autoritatile SUA companiei Volkswagen, transmite Reuters. 

"'Tinand cont de situatia dificila, este vorba de a arata deplina transparenta in elucidarea deplina a cazului. Ministerul Transporturilor este in stransa legatura cu Volkswagen si sper ca toate informatiile vor fi prezentate cat mai rapid posibil", le-a declarat jurnalistilor, la Berlin, oficialul german.

Reprezentantii VW au recunoscut ca au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor si au anuntat ca 11 milioane de vehicule diesel vandute in intreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.

RAR verifica toate masinile provenite din exterior. Din SUA nu a intrat nicio masina Volkswagen in Romania

Registrul Auto Roman verifica masinile provenite de pe pietele externe, insa in Romania nu a intrat niciun autovehicul din SUA, Volkswagen, produs intre 2008 - 2015, au declarat reprezentantii autoritatii, potrivit Agerpres.

"In Romania, constructorul nu poate sa zica ca indeplineste (standardele de noxe n.r.) pentru ca trebuie sa vina la autoritate sa ii confirme ca le indeplineste. Daca ar fi venit masini din SUA acestea ar fi trebuit sa faca testul dinamic la RAR, care este obligatoriu. Acolo se remasoara masina. Degeaba avea trecut in acte un nivel de noxe, pentru ca aici s-a remasurat. La testul dinamic asta se face, se face masuratoarea de noxe", au precizat reprezentantii RAR. 

Potrivit surselor citate, in SUA fiecare constructor isi face propriile masuratori. 

"Acolo este self-certification. Fiecare constructor isi face el, stie ce standarde trebuie sa indeplineasca. Producatorul zice ca le indeplineste, ca isi face singur masuratorile si cand apare un control de la stat atunci se dovedeste daca sunt sau nu reale", au aratat sursele citate. 

Comisia Europeana ar putea lua in discutie situatia aparuta in SUA cu masinile comercializate de Volkswagen, numai in cazul in care suspiciunile referitoare la falsificarea datelor privind emisiile poluante se confirma, au precizat reprezentantii Ministerului Mediului.

"In eventualitatea in care se confirma suspiciunile aparute in SUA in cazul Volkswagen, se poate lua o decizie si la nivelul Comisiei Europene, pe normele de poluare europene, nu pe cele de peste Ocean", au mentionat sursele citate.

In primele opt luni ale anului in curs, inmatricularile de autoturisme noi si second-hand marca Volkswagen au ajuns la 49.486. Dintre acestea, 4.675 au fost masini noi, in crestere cu 16% fata de perioada similara din 2014, iar 44.811 unitati au fost second-hand, potrivit DRPCIV.

Seful Volkswagen in SUA isi cere scuze: Am stricat tot

Seful Volkswagen in SUA si-a cerut scuze public in cazul scandalului urias ce a izbucnit vineri si a promis sa recapete increderea consumatorilor americani in brandul german, noteaza Bloomberg. Volkswagen este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA.

"Compania noastra nu a fost sincera cu  EPA, cu bordul California Air Resources, cu voi toti", a declarat Michael Horn, luni seara, in Brooklyn, New York. 

"Si cum am spune in germana: am stricat totul . Trebuie sa reparam masinile, sa nu se mai intample niciodata asa ceva si trebuie sa facem totul ca la carte. Acest tip de comportament  este in totala neconcordanta cu calitatile care ne-au facut celebri", a mai spus el.

“Vom face tot ceea ce trebuie pentru a recapata increderea tuturor, vom plati ceea ce vom avea de platit", a adaugat Horn.

"Personal, imi pare nespus de rau ca am incalcat increderea clientilor nostri si a publicului. Nu vom tolera niciun fel de incalcare a reglementarilor noastre interne sau a legislatiei", a declarat duminica Martin Winterkorn, directorul general al celui mai mare producator auto din lume.

In Germania, reactiile au fost puternice impotriva Volkswagen, iar consecintele asupra imaginii marcii sunt chiar mai grave decat cele financiare, noteaza Süddeutsche Zeitung.

Coreea de Sud, Australia, Elvetia si Franta cer explicatii si fac verificari

Marti, guvernul sud-coreean a anuntat ca va testa aproximativ 5.000 de modele VW Jetta, Golf si Audi A3, fabricate in perioada 2014 - 2015. Investigatia va fi extinsa la toate masinile diesel germane daca sunt gasite nereguli, au avertizat autoritatile de la Seul. 

Si Volkswagen Australia a contactat sediul central din Germania, solicitand informatii privind reactia la scandalul din SUA si daca exista posibilitatea ca si masinile vandute pe piata australiana sa fie afectate. Departamentul de Infrastructura de la Canberra a anuntat ca monitorizeaza evolutiile si a cerut Volkswagen Australia sa clarifice daca au fost instalate sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, la masinile vandute pe piata australiana.

Autoritatea Rutiera din Elvetia verifica daca modelele diesel investigate in SUA au fost vandute si pe piata elvetiana, rezultatele urmand sa fie publicate in urmatoarele zile. 

Marti, ministrul francez de Finante, Michel Sapin, a cerut o ancheta la nivelul UE, privind scandalul in care este implicat, avertizand ca si producatorii auto francezi ar putea fi verificati. 

"Desi ancheta ar urma sa se concentreze pe activitatea Volkswagen, cred ca, pentru a reasigura cetatenii, va trebui sa verificam si producatorii auto francezi, dar nu am nici un motiv sa cred ca acesti ar fi comis fraude", a apreciat oficialul francez. 

Cei mai mari producatori auto francezi, PSA Peugeot Citroen si Renault, nu vand masini pe piata din SUA, dar aproximativ jumatate din vehiculele pe care le comercializeaza pe plan global au motoare diesel.

Surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul au declarat ca Renault ia in considerare efectuarea unor teste care sa demonstreze ca masinile sale cu motoare diesel indeplinesc standardele UE privind emisiile. Reprezentantii Peugeot au dat asigurari ca firma respecta legislatia in tarile in care opereaza si standardele privind emisiile la masinile sale diesel.

Si Guvernul de la Berlin a anuntat luni ca producatorii auto germani vor trebui sa transmita Autoritatii Rutiere informatii relevante astfel incat institutia sa poata estima daca datele privind emisiile vehiculelor ar fi putut fi falsificate in Germania si in Europa. 

"Companiile auto trebuie sa colaboreze strans cu autoritatile SUA pentru a clarifica problemele. Ne asteptam ca firmele sa transmita Autoritatii Rutiere informatii relevante pentru a investiga daca au avut loc incidente similare in Germania si in Europa", a precizat un purtator de cuvant al Ministerului Mediului de la Berlin.

Volkswagen le-a cerut dealerilor sai din SUA sa opreasca vanzarea unor modele diesel fabricate in 2015 si a ordonat o investigatie externa dupa ce autoritatile de reglementare din SUA au cerut companiei sa recheme aproximativ 500.000 de vehicule.

Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse in perioada 2008 - 2015 sub brandurile Volkswagen si Audi includ acel software destinat sa modifice nivelul emisiilor, a anuntat EPA. Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. 

Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.A

Scandalul Volkswagen se extinde in Europa, actiunile gigantului s-au prabusit pe bursa. Posibile amenzi de 18 mld. dolari in SUA, 500.000 de vehicule rechemate. Vanzarea unor modele, oprita