Intr-un comunicat de presa, Volvo a informat ca, in viitor, automobilele premium S90 nu vor mai fi produse in Europa ci vor fi produse exclusiv la uzina de la Daqing, nordul China, in timp ce automobilele S60 vor fi produse la Chengdu, vestul Chinei.

De asemenea, Volvo a anuntat ca viitoarele vehicule mici din seria 40 vor fi produse la o uzina care in prezent este in stadiul de constructie la Luqiao, aproximativ 350 kilometri sud de Shanghai.

Toate aceste decizii fac parte din eforturile Volvo Cars de a concura cu alte marci de lux atat pe piata globala cat si in China, cea mai mare piata auto din lume, dupa ce in 2010 producatorul suedez a fost preluat de Zhejiang Geely Holdings.

"Avem o baza de productie puternica in China si suntem pregatiti pentru cresterea viitoare pe aceasta piata cheie", a declarat directorul general de la Volvo, Hakan Samuelsson.

In Europa, Volvo Cars are uzine la Gothenburg (Suedia) si Ghent (Belgia). De asemenea, compania construieste o uzina in Carolina de Sud (SUA) pentru a produce vehicule din gama medie.

In 2010, firma chineza Zhejiang Geely Holding Group a preluat un pachet de 51% din actiunile Volvo de la grupul auto american Ford. Saptamana trecuta, Volvo Cars a anuntat ca in primele noua luni ale acestui an a realizat un profit net de 5,1 miliarde de coroane (525 milioane de euro), de trei ori mai mare decat rezultatul inregistrat in perioada similara a anului trecut.