"Am cazut de acord sa acceptam o crestere de pana la 50% a politei RCA si sa luam ca pret de referinta luna iunie 2015. Pe termen lung, s-a tinut cont de toate propunerile noastre, inclusiv pentru modificarea Legii 136/1995 incepand cu ianuarie 2016. Noi am cerut mai multe modificari si asteptam sa fie respectate. Cerem, de asemenea, armonizarea legislatiei din Romania cu cea europeana, astfel incat sa se poata incheia polite de asigurare pe orice perioada de timp, nu obligatoriu pe 6 sau 12 luni, potrivit legislatiei actuale. De asemenea, sa existe posibilitatea suspendarii platii politiei RCA, in cazul in care autovehiculul este imobilizat. Mai cerem ca achitarea politei RCA sa fie facuta in mod individual, pe Codul Numeric Personal al conducatorului auto, iar plata despagubirilor sa se faca mai rapid. Daca nu se vor pune in aplicare cele convenite la intalnirea de ieri (marti- n.r.), vom continua protestele, din luna februarie, la nivel national, cu sute de mii de masini in strada", a declarat Vasile Stefanescu, presedintele Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), potrivit Agerpres.

Solutia gasita de ASF este ca de la calculul daunalitatii va fi exclusa Cartea Verde pentru transportatorii locali, respectiv transportul in comun, in conditiile in care aceasta era luata in calcul printr-o metodologie mai veche.

In acest sens, ASF va amenda o norma interna prin care va lega majorarea tarifului de rata daunalitatii, insa aceasta va fi limitata la 50%.  

"Pana la sfarsitul anului trebuie sa se faca modificarile pentru normele RCA, in sensul celor discutate. Protocolul de intelegere prevede excluderea Cartii Verzi de la calculul daunalitatii, pentru transportul local, in comun", se mai arata in comunicatul COTAR.

Transportatorii au protestat, saptamana trecuta, in Capitala, si au cerut sprijinul Guvernului pentru reducerea politelor RCA, eliminarea supraaccizei si reglementarea situatiei abonamentelor radio pentru mijloacele de transport. Firmele de profil au atras atentia asupra faptului ca romanii nu ar putea suporta o crestere a pretului politei RCA cu pana la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decat ale autoturismelor pentru care este platita asigurarea.