Decizia Tesla pare puțin inspirată, în condițiile în care analiștii estimează o contracție a pieței în 2018, pentru prima dată în ultimele decenii, pe fondul încetinirii economiei şi al îngrijorărilor legate de impactul războiului comercial dintre SUA şi China, potrivit Agerpres.

În iulie, Tesla a semnat un acord cu autorităţile chineze pentru construirea unei fabrici la Shanghai, numită "Gigafactory" - prima unitate a producătorului situată în afara SUA. Aici ar urma să fie produse 500.000 de vehicule pe an, după finalizarea construcţiei, prevăzută în 2020.

La prezentarea rezultatelor financiare, şeful Tesla, Elon Musk, a declarat că uzina va costa aproximativ două miliarde de dolari, iar proiectul va fi finanţat prin obligaţiuni locale.

Tesla a achiziţionat peste două hectare din terenul pentru unitatea planificată "Gigafactory 3" din Shanghai, valoarea tranzacţiei fiind de 973 de milioane de yuani (141 de milioane de dolari).

"Ei trebuie să se mişte rapid. În China, întotdeauna peştele rapid îl mănâncă pe cel lent", a afirmat Yale Zhang, director al Automotive Foresight Shanghai Co.

Livrările pe cea mai mare piaţă din lume au scăzut cu 11,6% în septembrie, la 2,39 milioane de vehicule, a treia lună de declin consecutiv, a anunţat Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).

Construirea unei facilităţi de producţie în statul chinez a devenit crucială pentru Tesla, după ce autorităţile de la Beijing au impus tarife vamale la importurile de maşini din SUA, ca represalii la tarifele vamale de 34 miliarde dolari pentru bunuri chinezeşti introduse de Washington.

China este cea mai mare piaţă din lume pentru vehiculele electrice şi a doua cea mai mare piaţă pentru Tesla.

Succesul Model 3, care ar urma să aibă o autonomie de până la 220 de mile (350 de kilometri) la o singură încărcare şi un preţ de pornire de 35.000 de dolari, mai puţin de jumătate faţă de precedentele modele, este considerat un factor crucial pentru ca Tesla să devină în sfârşit o companie profitabilă. Însă, întârzierile de producţie au încetinit numărul de automobile livrate clienţilor, ceea ce înseamnă că vânzările Model 3 nu au avut practic niciun efect asupra rezultatelor contabile ale Tesla.