Toyota a vandut in primele noua luni 7,49 milioane vehicule (cifra ce include atat vanzarile de autoturisme Toyota, cat si automobile de lux marca Lexus, vehicule mini Daihatsu si camioane Hino), spre deosebire de 7,43 milioane pentru Volkswagen.

Aceasta dupa ce la jumatatea anului Volkswagen devansa Toyota cu 5,4 milioane unitati vandute fata de 5,02 milioane in cazul Toyota.  

Cu toate acestea, atat in cazul Toyota cat si in cazul Volkswagen livrarile pe primele noua luni au scazut cu 1,5% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

In cazul Toyota, reculul se explica in principal printr-o scadere de 7,8% a vanzarilor de pe piata nipona, iar in cazul Volkswagen prin cel mai mare scandal din istoria companiei. Grupul german a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.  

Toyota a devenit cel mai mare constructor auto din lume in 2008, detronand grupul american GM care a detinut acest titlu timp de peste 70 de ani. In primele noua luni ale acestui an, GM a vandut 7,2 milioane vehicule, in scadere cu 1,9% comparativ cu perioada similara a anului trecut.