Este vorba despre uzinele Volkswagen din Wolfsburg, unde este produs modelul Golf si unde vor fi afectati aproximativ 10.000 de angajati, Emden (aproximativ 7.500 salariati), Zwickau (aproximativ 6.000 salariati), Cassel (aproximativ 1.500 salariati), Salzgitter (aproximativ 1.400 salariati) si Brunswick (aproximativ 1.300 salariati ).

Incepand din data de 18 august au fost introduse "masuri de ajustare a programului de lucru, care pot merge pana la somajul partial", a explicat Volkswagen intr-un comunicat de presa, adaugand ca, in mod diferentiat, unele dintre aceste masuri se vor prelungi pana la data de 30 august.

Doi dintre furnizorii Volkswagen acuza cel mai mare constructor auto european ca a anulat fara explicatii si despagubiri contractele cu ei si drept represalii au decis sa isi intrerupa livrarile.

CarTrim, care produce scaune, si ES Automobilguss, furnizor de piese componente pentru cutii de viteza, estimeaza ca anularea de catre Volkswagen a contractelor convenite anterior le va produce pagube de zeci de milioane de euro si, in consecinta, au solicitat despagubiri in valoare de 58 de milioane de euro.

Volkswagen a precizat ca va relua negocierile cu CarTrim si ES Automobilguss in cursul zilei de luni.

Analistii de la UBS au calculat ca oprirea productiei la uzina VW de la Wolfsburg ar costa pana la 100 milioane de euro in fiecare saptamana. Riscul ca veniturile Volkswagen sa fie reduse din cauza disputei cu furnizorii vine intre-un moment in care grupul german vrea sa imbunatateasca profitabilitatea principalei sale marci prin reducerea cheltuielilor cu un miliard de euro pe an.

Grupul Volkswagen controleaza 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania iar la nivel mondial are peste 600.000 de salariati.