Modelele plug-in au doua motoare, unul pe benzina si un altul electric, ca si vehiculele hibrid standard, dar pot fi conectate la priza pentru reincarcarea bateriilor, asa cum se intampla in cazul vehiculelor care sunt dotate doar cu motor electric. 

Cresterea rapida va avea loc in conditiile in care producatori ca BMW, Volkswagen si Volvo lanseaza noi si noi modele care pot functiona cel putin o parte din timp fara sa emita noxe poluante, astfel incat sa respecte normele europene mai stricte referitoare la dioxidul de carbon, care vor intra in vigoare in 2020. 

Anul trecut, cresterea vanzarilor de hibrid-uri traditionale si a celor care pot fi alimentate la priza a fost destul de modesta, de 8%, la 232.343 de unitati, potrivit JATO Dynamics.  Dintre acestea, circa 40.000 au fost vehicule plug-in, iar restul hibrid-uri standard, cum sunt versiuni cu motoare pe benzina si electrice ale modelelor Toyota Auris, Yaris si Prius. 

Raportul dintre vehiculele hibrid plug-in si cele standard se va inversa spre sfarsitul deceniului, anticipeaza LMC Automotive.  Cele conventionale vor atinge 325.000 de unitati in 2021, iar cele de modele plug-in 600.000, care vor urca la 1,2 milioane de unitati in 2024. 

Toyota Motor are o pozitie dominanta in Europa pe piata vehiculelor hibrid conventionale, brandurile Toyota si Lexus detinand anul trecut o cota de 72%. Toyota a asigurat 58% din vanzarile de hibriduri standard in 2014, cel mai vandut model fiind Auris, urmat de Yaris.  

Potrivit Ford, care a inceput in acest an comercializarea unei versiuni hibrid standard a noului Mondeo, vanzarile sunt deocamdata catre cumparatori din orase.