Comisarul european pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM, Elzbieta Bienkowska, a solicitat in mod repetat grupului Volkswagen sa ia in considerare compensarea clientilor in mod voluntar, dar nu a primit un raspuns incurajator, sustine CE.

De asemenea, forul comunitar apreciaza ca este de competenta tribunalelor nationale sa stabileasca daca clientii pot beneficia in mod legal de compensatii.

Pentru a se asigura ca europenii sunt tratati corect, comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen, Vera Jourova, a solicitat informatii tuturor asociatiilor pentru protectia consumatorilor din UE, in vederea obtinerii de informatii.

Saptamana aceasta, Vera Jourova se va intalni la Bruxelles cu reprezentantii asociatiilor pentru protectia consumatorilor, a anuntat un purtator de cuvant al CE. Oficialul european lucreaza cu grupurile de clienti ai VW pentru a presa grupul german sa-si compenseze clientii din Europa, asa cum s-a intamplat in SUA in urma scandalului emisiilor.

Jourova a declarat pentru Die Welt ca inca analizeaza raspunsurile de la statele membre ale UE. "Insa, deja se pare ca este sigur ca Volkswagen a incalcat legislatia privind protectia consumatorilor in majoritatea statelor din UE. De aceea cred ca este necesar sa existe o coordonare a acestui caz la nivel european", a apreciat comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen.

Recent, seful producatorului auto, Matthias Mueller, a respins solicitarile ca VW sa compenseze clientii europeni din cauza scandalului emisiilor (Dieselgate), asa cum s-a intamplat in SUA. Mueller a declarat, pentru publicatia germana Welt am Sonntag, ca un acord similar ar fi neadecvat si imposibil din punct de vedere financiar.

"Nu este acceptabil ca Executivul sa nu-si asume niciun fel de consecinte reale in urma scandalului emisiilor si sa dea un cec in alb pentru inselatorii si deceptii. Trebuie sa se explice de ce companiile din Germania nu platesc amenzi. Nu este in regula ca soferii europeni de masini VW sa fie tratati mai rau ca cei din SUA", a afirmat Oliver Krischer, parlamentar german de la Partidul Verzilor, de opozitie.

VW a anuntat recent ca va plati 15,3 miliarde de dolari dupa ce a recunoscut ca ani de zile a folosit un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA, acceptand sa rascumpere vehiculele de la consumatori si sa furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.