In perioada 23 - 27 septembrie, operatiunile de asamblare ale celui mai bine vandut model VW vor fi suspendate la Wolfsburg, dupa ce pe linia de productie tija unui piston aflat in interiorul matritei motorului s-a rupt.

Fabrica din Wolfsburg are 60.000 de angajati si, in perioadele de varf, se produc zilnic 3.800 de masini.

Luna trecuta, productia de autoturisme Golf si Passat a fost afectata din cauza unui conflict intre Volkswagen si unii dintre dintre furnizarii sai de componente.

CarTrim, care produce scaune, si ES Automobilguss, furnizor de piese componente pentru cutii de viteza, au acuzat Volkswagen ca a anulat fara explicatii si despagubiri contractele cu acestia si drept represalii au decis sa isi intrerupa livrarile. In urma deciziei celor doi furnizori, Volkswagen a fost nevoit sa isi reduca productia la sase uzine, ceea ce a afectat aproximativ 28.000 de angajati ai companiei.

Conflictul cu furnizorii a aparut intr-un moment in care grupul german vrea sa imbunatateasca profitabilitatea principalei sale marci prin reducerea cheltuielilor cu un miliard de euro pe an.

Grupul Volkswagen controleaza 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania, iar la nivel mondial are peste 600.000 de salariati.