Volkswagen a inregistrat o scadere a vanzarilor si pe pietele din Rusia, unde livrarile VW s-au prabusit cu 41%, si Brazilia, in cadere cu 30%.

La nivel global, livrarile Volkswagen au scazut cu 0,5% pana la 5,04 milioane de autoturisme si camioane. 

"Evolutiile din America de Sud raman tensionate, la fel ca si conditiile din China, unde piata s-a contractat constant", a declarat directorul de vanzari de la Volkswagen, Christian Klingler. 

Vanzarile de autovehicule au incetinit in 2015 pe piata din China, cea mai mare piata auto din lume, dupa ce ritmul cresterii economice s-a diminuat, iar volatilitatea de pe piata bursiera a condus la redirectionarea fondurilor dinspre achizitiile de autovehicule. 

Audi, divizia de automobile de lux a Volkswagen, a decis sa-si revizuiasca tinta de vanzari pentru acest an si, de asemenea, sa ofere reduceri de preturi si asistenta financiara pentru distribuitori. 

Potrivit unor surse citate de Bloomberg, Audi a decis sa ofere subventii in valoare de 193 milioane dolari pentru dealerii sai din China, pentru a acoperi o parte din pierderile inregistrate de dealeri in prima jumatate a anului. 

Piata din China este responsabila pentru 30% din vanzarile totale de automobile Audi.