Softul permite motoarelor TDI (turbocharged direct injection) folosite la modelele Audi Q7, Porsche Cayenne si VW Touareg sa decupleze sistemele de control al emisiilor dupa aproximativ 22 de minute, in conditiile in care metodele oficiale de masura a emisiilor dureaza de obicei 20 de minute, sustine publicatia germana.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

In iunie, Volkswagen a anuntat ca va cheltui 15,3 miliarde de dolari in SUA pentru a rascumpara vehiculele de la consumatori si pentru a finanta tehnologii ecologice.

Acordul nu include cele aproximativ 85.000 de vehicule Audi, Porsche si VW echipate cu motoare de trei litri care sunt mai putin poluante decat masinile cu motoare de doi litri dar care au de asemenea echipamente ilegale de control al emisiilor.

Anul trecut, Audi si Volkswagen au notificat autoritatile SUA in legatura cu aceste vehicule dar un acord privind vehiculele cu motoare de trei litri ar putea dura cateva luni.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.