Decizia Volkswagen vine după ce Mercedes-Benz a promis, de asemenea, că va oferi varianta electrică sau hibridă pentru toate modelele sale, până în 2022.

Volkswagen a anunțat că va dubla la 20 de miliarde de euro suma pe care o va investi în mașinile cu emisii zero, în condițiile în care încearcă sa scape de imaginea proastă căpătată în uma scandalului emisiilor poluante din ultimii ani.

Producătorul german intenționează să fabrice 80 de modele electrice, până în 2025.

Într-o intervenție la Salonul Auto de la Frankfurt, șeful VW, Matthias Mueller, a declarat că “a înțeles mesajul. “Clienții vor mașini curate. Oamenii vor aer curat și noi vrem să contribuim la acest lucru”, a spus Mueller.

Gigantul german, care deține și brandurile Seat și Skoda, a anunțat că va învesi mai mult de 50 de miliarde de euro în fabrici de baterii pentru mașinile electrice.

Salonul Auto de la Frankfurt vine într-un moment dificil pentru producătorii auto, în condițiile în care VW și alte companii germane au fost aspru criticate de cancelarul Angela Merkel, din cauza scandalului  emisiilor poluante.

Merkel a spus, într-o dezbatere electorală, că industria auto trebuie să recapete încrederea publică și că Germania ar trebui să se gândesască la un orizont de timp până la care să interzică mașinile diesel și pe benzină, pe modelul Franței și Marii Britanii.

Mueller spune că, după scandalul emisiilor poluante, motoarele diesel și pe benzină de la VW sunt acum în regulă, adăugând că producătorul auto nu poate încă să renunțe în totalitate la motoarele cu combustie internă, pentru că infrastructura pentre cele electrice nu este încă foarte bine dezvoltată.

China, cea mai mare piață de desfacere pentru producătorii de mașini, a devenit ultima dintr-un șir de țări din lume care și-au manifestat intenția de a interzice, la un moment dat, motoarele diesel și pe benzină. În urmă cu câteva luni, Franța și Marea Britanie anunțau că vor să facă același lucru până în 2040.

India și Norvegia au stabilit orizonturi de timp mai strânse, cele două țări intenționând să scoată din circulație mașinile diesel și pe benzină până în 2030, respectiv 2025.