Editia curenta a cotidianului Gandul ne explica cum a amenintat Ministerul Transporturilor ca din lipsa fondurilor, kilometrii de autostrada anuntati la inceputul anului vor fi doar un vis frumos.  

Banii abia ajung pentru plata datoriilor catre constructori, pentru lucrari efectuate anul trecut sau in aceasta iarna, nicidecum pentru autostrada Bechtel, centura Bucurestilor sau pentru operatiunea plombarea gaurilor din soselele Romaniei. Singura speranta este, in opinia oficialilor de la Transporturi, rectificarea bugetara, adica decizia Guvernului de a lua bani de la un minister pentru a-i da altuia.

Intrebata daca nu va fi concurenta intre proiectele de drumuri si cel de constructie a 25.000 de case la tara pentru doctori, Elena Udrea, ministrul Dezvoltarii, sustine ca "in niciun caz domnul Berceanu nu are motive de invidie. Si eu sunt un sustinator al construirii autostrazilor. Cu siguranta ca si domnul Berceanu, in masura in care sunt bani, va primi si dansul".

Aflam din Adevarul de astazi cum in asteptarea Salonului Auto ce debuteaza astazi la Geneva, orasul elvetian freamata de lume. Nicio camera de hotel nu mai este disponibila in Geneva. Micutul oras elvetian este rezervat complet, pe fondul unui interes fara precedent pentru industria auto, care a dat semne de revenire din criza in ianuarie 2010, marcand o crestere a vanzarilor de 13%.

Ziarul Financiar dezvaluie faptul ca Ford si Dacia, marcile auto care au si capacitati de productie pe piata locala, au vandut in luna ianuarie 1.234 de masini, avand o cota de piata de 30%, potrivit datelor jucatorilor din piata auto, care au contorizat o scadere a pietei de 50%, la 4.100 de unitati.
Astfel, in timp ce francezii de la Renault au inregistrat o scadere de aproape 60% a vanzarilor, la doar 782 de unitati, Ford este singura marca din top zece care a inregistrat o crestere a numarului de masini vandute in luna ianuarie, dupa un avans de 10%, pana la 452 de masini, ceea ce i-a adus o cota de piata de 11% si a doua pozitie in topul vanzarilor de masini.
 
Cu alte cuvinte, daca in urma cu un an Renault vindea de aproape cinci ori mai multe masini decat Ford (plus 364%), producatorul francez mai are un avans de doar 42% in fata companiei americane, cel putin in urma datelor din luna ianuarie.
"Pentru mine rezultatele din ianuarie nu sunt reprezentative deoarece a fost o luna intre doua programe Remat, luna in care a revenit taxa de poluare si o luna cu conditii foarte dificile", a explicat Fabrice Cambolive, directorul comercial al Renault Nissan Dacia.
Pe parcursul anului trecut Ford a avut o cota de piata de 7,1%, in timp ce Dacia a vandut in medie 3 din fiecare zece masini noi cumparate in Romania.