Alianta Renault-Nissan se afla in proces de majorare a participatiei detinute la Avtovaz de la 25% la 51% plus o actiune, a adaugat Ancelin. Procesul urmeaza sa se incheie pana la sfarsitul anului. Deciziile Renault reflecta importanta tot mai mare a pietei auto din Rusia, care creste puternic dupa ce vanzarile s-au prabusit la mai putin de jumatate in timpul crizei. Producatorii auto occidentali se asteapta ca vanzarile din Rusia sa urce la 2,6-2,7 milioane de masini in acest an, de la 1,9 milioane anul trecut.

Rusii pregatesc lansarea unei masini de 5.600 de euro

Renault produce patru modele la fabrica Avotframos din Moscova, majoritatea motoarelor fiind importate de la fabrica Dacia din Romania si din Spania.

Focus pe pietele emergente

Grupul francez intentioneaza sa produca doua modele la uzina Avtovaz din Toliatti, avand la baza autovhiculul low-cost Logan, pe o platforma comuna cu producatorul rus. Avtovaz va produce la Toliatti doua autovehicule sub marca Lada, iar Nissan unul.

Renault trebuie sa produca motoare si cutii de viteze in Rusia pentru a se conforma legislatiei ruse, care vizeaza dezvoltarea de catre companiile straine a unor capacitati locale.

"Togliatti va furniza motoare si cutii de viteze pentru fabrica de la Moscova, in loc ca aceastea sa vina din Europa de Vest", a spus Ancelin, adaugand ca productia mixta de motoare va incepe cel mai devreme peste doi ani.

Rusia reprezinta o piata importanta in strategia sefului Renault, Carlos Ghosn, de a creste vanzarile in tarile emergente. Renault, Avtovaz si Nissan vor sa ajunga la o cota de piata de 40% in Rusia pana in 2015-2016, de la 35% in prezent.

Citeste si

Spania este hotarata sa blocheze accesul romanilor pe piata muncii. Cum rezolva autoritatile romane problema

Audierile continua in cazul tabloidului News of the World. Cum se disculpa premierul David Cameron