Spre comparatie, si vecinii bulgari beau mai multa cafea (2,9 kg pe cap de locuitor anual), iar in tarile nordice se bea de cateva ori mai multa cafea: 12 kg in Finlanda, 9,9 in Norvegia sau 9 kg in Islanda.

Fara sa fi fost vreodata, totusi, mari consumatori de cafea, romanii ar urma sa-si creasca consumul de indata ce conditiile economice se vor imbunatati, declara Marius Melesteu, directorul general al Strauss, companie ce are in marca Doncafe.

Compania ocupa al doilea loc pe piata romaneasca a cafelei, dupa Kraft Foods Romania, care are in portofoliu marcile Jacobs si Nova Brazilia. Strauss a ajuns anul trecut la o cifra de afaceri de 67 de milioane de euro fata de 75 de milioane de euro in 2008.

Valoarea pietei de cafea se plaseaza in jurul a 300 de milioane de euro. Principalii jucatori de pe piata sunt Kraft Jacobs Romania, Strauss, Amigo, Nestle, Tchibo si Pro Brands.

Cititi mai multe despre consumul de cafea pe www.businessmagazin.ro