In Bucuresti, cateva sute de pensionari extrem de determinati au asteptat deschiderea ca la maraton. Intr-o jumatate de ora de la inauguare, cuptoarele cu microunde s-au evaporat pentru ca unii au lucrat organizat, in familie.

Magazinul din cartierul Titan este doar unul dintre cele 11 deschise luni in Romania.

"Este un moment oportun pe timp de criza. Atata timp cat vii cu o oferta si oamenii capata incredere in tine este cheia succesului", a declarat Liliana Alupei, seful magazinului Lidl.

"Cred ca in viitor consumul va creste, deoarece clientii sunt interesati sa tina pasul cu tehnologia, sa aiba lucruri noi", a spus la randul lui Stefan Toma, seful magazinului Flanco.

Si aceasta companie care vinde electronice si electrocasnice a deschis vineri cel mai mare magazin din toata reteaua. In prima zi s-au dat peste 600 de televizoare, toate la oferta.

La randul lor, producatorii de mezeluri au curaj si incearca pe cat posibil sa isi vanda singuri marfa.

"Pana la sfarsitul anului, parerea mea este ca vor fi cinci si am mai deschis inca doua la inceputul anului, deci anul acesta a fost un an bun", a spus Sorin Minea, directorul Angst.

Inclusiv comertul electronic da semne de revenire. In primele 9 luni, romanii cheltuit 120 de milioane de euro in spatiul online, cu peste 13 milioane mai mult ca anul trecut.