Procentul celor care nu folosesc retelele de socializare si nici nu intentioneaza sa le utilizeze pentru promovarea companiei este in scadere de la 13% in 2014, la 11% in 2015.  

"Platforma "vedeta" in 2015, in Romania, a fost tot Facebook, cu 92%, in coborare cu doar un procent fata de anul anterior. La nivel global, Facebook conduce clasamentul celor mai utilizate platforme cu 93%. In Romania, o crestere semnificativa de 14% inregistreaza si LinkedIn, care la nivel global este pe locul 3 cu 71%, devansat de Twitter aflat pe locul 2 cu 79%. In plan local, tot o crestere de 8%, inregistreaza YouTube, care la nivel global are o cota de 55%. In Romania a doua cea mai mare rata de crestere o inregistreaza Instagram de la 7% la 20% (36% la nivel global)", se arata in studiu.  

In 2015, 44% dintre respondenti spun ca au o strategie cu privire la retelele de socializare la nivelul echipei de marketing (fata de 46% in 2014), iar 21% au aceasta strategie integrata chiar la nivelul intregii companii (fata de 19% in 2014), numai 2% o au numai la nivelul echipei comerciale (in scadere de la 7% in 2014).  

Comunicarea prin social media ocupa 1-5 ore din timpul saptamanal de lucru al majoritatii respondentilor (in crestere de la 54% in 2014 la 58% in 2015). Pe palierul 6-10 ore se mentine ponderea de 20%, in timp ce intervalul de 11-20 de ore a scazut de la 16% in 2014 la 9% in 2015.  

"Frecventa de utilizare a retelelor de socializare a scazut semnificativ in ultimul an. In 2015, numai 36% din respondenti spun ca utilizeaza social media zilnic, cu 5% mai putin decat in 2014 si 13% mai putin fata de 2013. Cresc insa procentele celor care utilizeaza social media o data la 2-3 zile, de la 15% in 2013 si 23% in 2014, la 28% in 2015. De asemenea, creste frecventa utilizarii saptamanale a comunicarii prin social media, de la 22% la 23%. Zona de rezistenta a celor care utilizeaza social media o data la cateva luni a scazut de la 9% in 2014 la numai 3% in 2015", se precizeaza in studiu.  

Firmele nu masoara insa randamentul investitiilor in social media.

In 2015, ponderea celor "indecisi" cu privire la masurarea randamentului investitiilor in social media ale companiei scade (de la 52% in 2014, la 41% in 2015) in favoarea celor care sunt "'total de acord" (crestere de la 6% in 2014, la 18% in 2015) si "de acord" (crestere de la 28% in 2014, la 31% in 2015).