Aeroportul londonez Heathrow, principala baza de operatiuni a British Airways, a ramas si in 2015 cel mai mare din Europa, urmat de Charles de Gaulle din Paris, chiar daca acesta din urma a inregistrat doua luni consecutive de scadere a numarului de pasageri dupa atacurile teroriste din noiembrie.  

Numarul de pasageri care au tranzitat prin aeroportul de la Frankfurt a crescut anul trecut cu 2,5% pana la 61,04 milioane, sub tinta de 4%.

In schimb, aeroportul Ataturk a inregistrat o crestere de 8,2% a numarului de pasageri pana la 61,32 milioane, ceea ce a consolidat pozitia sa drept centru global capabil sa rivalizeze cu Dubaiul, baza de operatiuni a transportatorilor din zona Golfului Persic precum Emirates Airlines.  

Aeroportul Ataturk a devansat inca din 2014 aeroporturile din Madrid si Amsterdam, iar in trei ani numarul de pasageri care au tranzitat prin aeroportul din Istanbul a crescut cu peste 16 milioane, comparativ cu o crestere de doar patru milioane pentru aeroportul de la Frankfurt.

In conditiile in care transportatorul aerian Turkish Airlines vrea sa-si dubleze flota pana la aproape 440 de avioane in anul 2021, este foarte posibil ca in cativa ani aeroportul Ataturk sa concureze cu Heathrow si Charles de Gaulle. Aceasta cu atat mai mult cu cat in 2015 Heathrow a inregistrat cea mai mica crestere a numarului de pasageri din primele 10 mari aeroporturi din Europa, 2,5%, pana la 75 de milioane de pasageri.