Operatorul Emirates renunta la comenzile pentru 50 de avioane A350-900 si 20 de aparate A350-1000. Acordul fusese incheiat in anul 2007, iar avioanele ar fi urmat sa fie livrate din 2019, cu putin timp inainte de lansarea noilor Boeing 777X, pentru care operatorul cu sediul in Dubai este principalul cumparator.

Emirates, cel mai mare operator aerian in functie de traficul international, si-a revizuit necesarul de avioane dupa ce anul trecut si-a suplimentat comenzile cu 50 de aparate A380.

Decizia surprinzatoare de a renunta la comenzile pentru A350 vine cu doar cateva luni inainte ca aeronavele de acest tip sa intre in serviciu comercial.

"A350 este un avion bun, este o nava ecologica, de ultima ora, dar nu cred ca programul de livrare corespunde cu capacitatea actuala de dezvoltare a Emirates", a declarat Mark D. Martin, director general al firmei Martin Consulting din Dubai.

Actiunile Airbus sunt in declin cu 4,3%%, iar pe ansamblul acestui an cu 7%, dupa ce anul trecut valoarea acestora aproape s-a dublat. Titlurile Rolls-Royce Holdings, care fabrica motoarele pentru avioanele A350, sunt in scadere cu pana la 3%.

Presedintele Emirates, Tim Clark, care este loial atat Boeing cat si Airbus, a criticat de mult timp A350-1000, afirmand ca aparatul nu respecta specificatiile. Operatori mai mici din regiune, Qatar Airways si Etihad Airways, au criticat la randul lor avionul. Etihad, din Abu Dhabi, a renuntat la un moment dat la comanda, dar a revenit un an mai tarziu.

Avioanele A350-900 au de obicei 315 locuri, iar versiunea A1000 poate transporta 369 de pasageri.