Potrivit editiei din acest an a eurobrand GLOBAL TOP 100, in Europa, cel mai valoros brand corporativ ramane LVMH evaluat la 39.351 de miliarde de euro (locul 12 la nivel mondial).

Brandul de lux este urmat de Nestlé, cu o valoare de 33.049 de miliarde de euro, si de AB Inbev, cu o valoare de 29.858 de miliarde de euro.

In SUA, top 10 al celor mai valoroase branduri este dominat de giganti din IT, de companii producatoare de bunuri de larg consum sau de institutii financiare.

In ceea ce priveste insdustria auto, nemtii de la Volkswagen Group raman cei mai valorosi din lume. Daimler Group, al treilea cel mai valoros brand corporativ din lume la nivelul industriei auto, a inregistrat cea mai mare crestere din Europa (+20,6%), in timp ce Deutsche Telekom Group a inregistrat o crestere de +12%.

China Mobile, firma a carei brand este evaluat la 43.929 de miliarde de euro, ramane pe prima pozitie in Asia si se regaseste pe locul 11 intre cele mai valoroase branduri din lume. Toyota inregistreaza cea mai mare crestere (+15.20%).

Apple, Google si Coca-Cola sunt urmate in top, in ordine, de Microsoft (62,3 miliarde dolari), IBM (54,4 miliarde dolari), McDonald's (48 miliarde dolari), Procter&Gamble (47,7 miliarde dolari), Johnson&Johnson (47,2 miliarde dolari), AT&T (44,9 miliarde dolari) si Philip Morris (44,8 miliarde dolari).

"Peisajul brandurilor americane este dominat de sectorul IT& Tehnologie, cel al bunurilor de larg consum si cel al serviciilor financiare, reprezentand 46 din 100 cele mai valoroase branduri din lume. Europa este prezenta in top cu 41 de branduri, brandurile germane clasandu-se pe primele pozitii, iar Asia este prezenta cu 13 branduri corporative", se arata in studiul eurobrand.

Printre brandurile prezente in top se numara si Pepsi (locul 13), Volkswagen (21), Vodafone (23), Samsung (24), Intel (26), Deutsche Telekom (36), Facebook (39), BMW (44), Heineken (45), Red Bull (53), Visa (55), Ford (58), L' Oreal (64), H&M (75), Ikea (77), Danone (85), Colgate (91) si Allianz (99).

Eurobrand GLOBAL prezinta top 100 al celor mai valoroase branduri din lume, realizat de compania de cosultanta eurobrand, specializata in branduri, patente, evaluarea proprietatii intelectuale si strategie. Pentru realizarea clasamentului, compania analizeaza 3.000 de firme din 16 industrii, facand comparatii intre Europa, America si Asia.


Gasiti AICI clasamentul complet.