Potrivit unor surse din industrie, Daewoo se afla in faza finala a negocierilor cu Damen Shipyards Group.

Santierul naval din Mangalia este detinul din 1997 de Daewoo in proportie de 51%, restul de 49% revenind Guvernului Romaniei. La santierul din Mangalia au fost construite 127 de nave petroliere si de containere si au fost reparate alte 300 de vase.

Daewoo Shipbuilding a inceput discutiile pentru vanzarea santierului naval din Mangalia in 2016, in cadrul eforturilor de restructurare a operatiunilor internationale.

Negocierile referitoare la pret au fost deja finalizate, a ramas ca Guvernul Romaniei sa isi dea acordul. Daca acordul va decurge conform planului, Daewoo isi va asigura din tranzactie 50-80 de miliarde de woni (aprox. 38-61 milioane de euro, n.red.)”, a declarat un oficial din industria constructiilor navale.

Damen Shipyards Group detine la Galati unul dintre cele mai active santiere ale companiei, unde construieste mai multe tipuri de nave, inclusiv militare.

La santierul Damen din Galati ar fi trebuit sa fie construite corvete multifunctionale pentru Fortele Navale, in urma unei Hotarari de Guvern din mandatul premierului Cilos, care a fost insa abrogata in martie, pentru a fi organizata o noua negociere cu posiblii furnizori.