"Au contat strategia, brandul si marketingul, si am fost foarte atenti la preturi, pe care le-am crescut cat de putin am putut. Preturile la cafea pe piata romaneasca au crescut anul trecut pe fondul scumpirii cafelei verzi la nivel mondial", a spus Melesteu.

In comertul modern, reprezentat prin hypermarketuri, supermarketuri si discounteri, care concentreaza peste jumatate din vanzarile categoriei, atat ca valoare, cat si ca volum, cota de piata a Strauss a crescut cu 4,3 puncte, la 23,5%, conform companiei.

Ca volum, vanzarile companiei au crescut anul trecut cu 23% pentru brandul Doncafé Selected, cu 90% pentru Doncafé Espresso si cu 9% pentru Fort.

"Piata se va reduce si in acest an sau se va mentine constanta, dupa ce anul trecut s-a diminuat cu 4,4% in volum, dar a crescut putin in valoare, din cauza majorarii preturilor. Cel mai mult a scazut cafeaua prajita si macinata, dar au scazut si vanzarile in hoteluri, restaurante si cafenele", a spus Melesteu.

El a adaugat ca frigul si ninsorile din ultima perioada ajuta piata de cafea.

"Oamenii se strang in jurul unei cafele fierbinti. Ce nu ne ajuta este logistica, pentru ca nu putem face transporturi in unele zone din tara. Cresterile vanzarilor in aceasta perioada au fost de circa 10%", a mai spus directorul companiei.

In Romania, principalii concurenti ai Strauss, companie cu capital israelian prezenta in 20 de state, sunt Kraft Foods si Nestlé.

Citeste si:

Absolventul de Harvard care controleaza dorintele adolescentilor. Reteta de business care a revolutionat Hollywood-ul