În acest fel, retailerul suedez încearcă să pună la punct un model de economie circulară şi să reducă drastic amprenta de carbon până în 2030.

Primele teste de leasing ale celui mai mare retailer de mobilier din lume vor începe luna aceasta în Elveţia şi vor implica mai multe tipuri de mobilier, scrie Agerpres.

Torbjorn Loof, directorul general de la Inter IKEA, care deţine marca IKEA, a explicat că clienţii vor avea dreptul de a închiria mobila în loc să o cumpere.

"Atunci când perioada de leasing se termină, returnaţi mobila şi puteţi închiria alt produs. Şi în loc să aruncăm acest mobilier îl vom recondiţiona şi îl putem vinde, prelungind ciclul de viaţă al produsului", a spus Torbjorn Loof.

Directorul general de la Inter IKEA a precizat că primele teste vor implica leasingul de mobilier de birou către clienţii de business, adăugând că şi mobilele de bucătărie ar putea fi vizate pentru a fi oferite spre închiriere în loc de vânzare.

"Se poate spune că leasingul este o altă modalitate de finanţare a unei bucătării. Când acest model circular va fi funcţional, vom avea un interes mult mai mare nu doar în vânzarea unui produs ci şi să vedem ce se întâmplă cu acest produs şi dacă consumatorul are grijă de el", a mai spus Torbjorn Loof.

Leasingul de mobilier face parte din strategia IKEA de a dezvolta un model de business circular în cadrul căruia nu doar vinde produse ci şi le recuperează pentru a produce noi articole. Potrivit lui Torbjorn Loof, IKEA vrea să îşi reducă amprenta de carbon cu 15% până în 2030.

În ultimii ani, IKEA a deschis câteva magazine cu un format mai mic dar amplasate în centrul oraşelor, magazine specializate pe una sau două categorii de produse precum un showroom la Stockholm dedicat bucătăriilor sau un magazin la Londra care oferă servicii de renovare.

Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group. Acesta deţine 367 de magazine în 30 de ţări.