Totodata, acestia nu sunt pregatiti sa ia decizii financiare complexe, cu toate ca sunt preocupati constant de situatia firmei. 

Antreprenorii si managerii de IMM-uri sunt prudenti in accesarea unui credit bancar si prefera sa se bazeze pe propriile resurse.

Tot jumatate dintre antreprenorii romani sunt foarte precauti in luarea deciziilor financiare sau stabilirea unei strategii complexe privind fluxul de numerar, situatie similara cu cea din Germania (46%), insa sub nivelul inregistrat in Franta (55%) sau Spania (60%). 

Doua treimi dintre IMM-uri detin un singur cont bancar, iar 70% dintre firmele care au unul sau mai multe conturi curente prefera sa lucreze cu o singura banca. In general, interactiunea cu banca se limiteaza in principal la depunerea si retragerea de numerar, dar a crescut gradul de utilizare a operatiunilor de online banking in conditiile in care numai o treime dintre IMM-uri apeleaza la aceste servicii pentru plati curente sau transferuri bancare. 

"Este nevoie de o relatie mai apropiata intre IMM-uri si banci, care sa depaseasca barierele unei simple comunicari la ghiseu si sa raspunda nevoii reale de informare si consiliere in privinta utilizarii serviciilor bancare. Din pacate, numai 3 din 10 IMM-uri spun ca au un card business si aproape o treime dintre manageri isi folosesc cardurile personale pentru platile realizate pe firma, ceea ce ingreuneaza evidența cheltuielilor si pune presiune pe veniturile lor personale", a declarat Catalin Cretu, director subregional pentru Romania, Croatia si Slovenia al Visa Europe. 

Numerarul continua sa fie cea mai raspandita forma de plata in Romania, 80% dintre tranzactiile realizate de firmele mici si mijlocii fiind platite cu banii jos. Spre deosebire, in Polonia doar 29% la suta dintre IMM-uri aleg sa faca plati cu numerar, in timp ce 23% prefera sa efectueze tranzactii cu cardul, iar aproape jumatate dintre ele aleg alte tipuri de tranzactii electronice. 

Studiul Visa Europe a fost realizat in prima jumatate a anului in randul a peste 600 de firme mici si mijlocii inregistrate in Romania, cu 0-49 de angajati, din domenii de activitate variate precum constructii, industria prelucatoare, comert en gros si en detail, HORECA, transporturi si comunicatii, servicii de business.