Don Thompson, directorul McDonalds, a fost luat prin surprindere de o intrebare venita din partea fetitei, in legatura cu promovarea mancarii nesanatoase din cunoscutul lant de restaurante.

Sunt lucruri in viata care nu sunt corecte, ca de exemplu atunci cand iti moare animalul de companie. Nu cred ca este corect ca marile companii sa ii pacaleasca pe cei mici sa manance. Nu este corect ca atat de multi copii de varsta mea se imbolnavesc. Domnule Thompson, nu vreti ca ei sa fie sanatosi ca sa traiasca o viata lunga si sanatoasa?”, a intrebat fata.

In primul rand, Hannah, noi nu vindem junk food. Si copiii mei mananca la McDonald’s”, a venit raspunsul directorului.

Thompson spune ca, asemenea altor parinti, si el serveste multe fructe si legume acasa, adaugand ca McDonald’s a inceput sa faca progrese in aceasta directie, oferind produse mai sanatoase.

Schimbul de replici evidentiaza problema de baza pe care lantul de restaurante o are in randul perceptiei generale. In ciuda modificarilor din meniu, unde au fost adagate produse mai sanatoase, clientii inclina sa aleaga tot preparatele de baza, ca Big Mac si cartofii prajiti.

Vanzarile companiei sunt oricum in scadere, insa McDonald’s da vina pe contextul economic nesigur si pe sistemul de client service. Compania sustine ca adaugarea mai multor produse sanatoase ar duce in cele din urma la marirea timpului de asteptare pentru preluarea comenzilor, indepartand clientii.

Pe de alta parte, lantul de fast food tocmai a introdus in Japonia meniul cu cele mai multe calorii. Se numeste Mega Potato, are 1.142 de calorii si contine aproape jumatate de kilogram de cartofi prajiti. Miscarea vine in contradictie cu indemnul la un stil de viata sanatos pe care McDonald’s incearca sa-l promoveze.