"Vrem ca in reteaua de statii Petrom sa crestem oferta pentru clientii nostri prin parteneriate, cum ar fi cu Auchan. Este un proiect in stadiul de pilot", a spus Gheorghe, precizand ca nu poate da deocamdata mai multe detalii pe acest subiect.

Intrebata de ziaristi daca Petrom intentioneaza sa construiasca benzinarii in parcarile magazinelor Auchan, ea a raspuns: "Nu, va fi invers, magazinele Auchan vor fi in benzinariile Petrom".

Pe de alta parte, sefa OMV Petrom a declarat ca piata carburantilor din Romania este concurentiala, iar preturile din tara noastra sunt printre cele mai mici din Europa. Ea a precizat ca datele de pe site-ul Comisiei Europene privind preturile la carburanti din diferite tari nu sunt tot timpul comparabile, intrucat contin elemente diferite.

"La ora actuala avem preturile cele mai joase din Europa, a doua sau a treia pozitie de jos. Datele pe care le folosim de la comunitatea europeana am mai spus-o si o repetam, nu sunt intotdeauna date foarte comparabile. Unu: vorbim de preturile din Romania, nu de preturile Petrom. Doi: in acele preturi, fiecare tara poate sa raporteze si raporteaza elemente diferite. Din ceea ce am analizat noi, de exemplu, unele tari nu includ in aceste cifre medii vanzarile de pe autostrazi. Acestea au preturile cele mai mari, pentru ca si traficul si cererea sunt mai mari pe autostrazi. Alte tari, de exemplu, includ costul cu stocurile de rezerva in taxe si nu in pretul produsului, la noi este inclus in pretul produsului. Si sunt si altfel de diferentieri care fac ca, desi este o buna referinta pretul de la comunitatea europeana, nu este o reflectare exacta a unei comparabilitati unu la unu", a explicat Gheorghe, potrivit Agerpres.

Ea a fost intrebata cum comenteaza un raport al Consiliului Concurentei, in care se arata ca piata carburantilor din Romania este una de tip oligopol.

"Noi credem ca este o piata concurentiala si functionala, cu noi intrari de concurenti in ultimii ani. Numai anul trecut au fost construite peste 25 de statii noi de catre diversi operatori, iar noi nu am construit atat de mult. Concurenta este pe calitatea produselor, pe oferta de produse non-petroliere, lucru care se vede in fiecare zi. Piata a crescut cu 4,9% in retail, iar noi am crescut cu 5,2%", a sustinut oficialul Petrom.

Gheorghe a mai spus ca reprezentantii companiei vor colabora cu cei ai autoritatii de concurenta pentru a avea o imagine foarte clara a fenomenelor.

Consiliul Concurentei a realizat o analiza a preturilor carburantilor din Romania, in comparatie cu cele de pe pietele europene, in perioada 5 ianuarie - 5 iulie 2016, si a publicat un raport in luna octombrie 2016 potrivit caruia piata analizata are o structura de oligopol.