"In acordul cu FMI e 2016", a spus Rus, raspunzand unei intrebari privind termenul de finalizare a procedurii.

Premierul Victor Ponta a anuntat la 9 februarie ca Ministerul Transporturilor vrea sa lanseze procedura de selectare a consultantului pentru reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfa.

"Se face selectia pentru consultant, se porneste selectarea consultantului", a declarat Ponta, la finalul negocierilor cu FMI, Comisia Europeana (CE) si Banca Mondiala.

Guvernul a incercat in 2013 sa privatizeze CFR Marfa, insa procesul nu a fost finalizat, inclusiv pe fondul disputelor intre presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta. Seful Guvernului a cerut atunci ca vanzarea companiei sa fie reavizata de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, condus de Basescu, iar presedintele a solicitat ca Ponta sa isi asume raspunderea pentru privatizare.

In iunie 2013, compania GFR, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, fusese declarata castigatoare in procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Tranzactia nu a fost finalizata insa pana la termenul limita, 14 octombrie, deoarece unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra operatiunii.

Dupa esecul privatizarii, Guvernul s-a angajat fata de FMI la o restructurare agresiva a CFR Marfa, fiind decisa disponibilizarea a 2.500 de angajati, reprezentand circa 30% din numarul total de personal.

CFR Marfa, controlata de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfa local, urmat de Grup Feroviar Roman.