Nestle anticipeaza ca achizitia va creste profitul grupului din primul an financiar intreg dupa fuziune si va intari prezenta companiei pe pietele emergente, care genereaza aproximativ 85% din vanzarile Pfizer Nutrition.

Totodata, Nestle estimeaza ca divizia achizitionata va genera in acest an vanzari de 2,4 miliarde de dolari si va creste marja de profit a grupului, datorita expunerii pe pietele emergente.

Grupul elvetian era considerat favorit la preluarea Pfizer Nutrition, in principal datorita resurselor financiare considerabile, si va plati tranzactia in cash.

Compania elvetiana incearca sa-si revigoreze afacerile de pe piata chineza a alimentelor pentru bebelusi, unde este in declin constant din 2005, cand a fost nevoita sa retraga doua varietati de lapte praf dupa ce autoritatile au constatat ca contin prea mult iod.

Piata mondiala a alimentelor pentru nou-nascuti a generat anul trecut afaceri de 42,2 miliarde de dolari, din care 43% in regiunea Asia-Pacific, potrivit datelor Euromonitor International.

Analistii considera ca pretul platit de Nestle este usor prea ridicat, insa tranzactia are valoare strategica deoarece va consolida pozitia grupului in Asia.

Tranzactia reprezinta cea mai mare vanzare de operatiuni efectuata de Pfizer din 2006, cand Johnson & Johnson a preluat mai multe marci ale grupului farmaceutic, precum Sudafed si Bengay, pentru 16,6 miliarde de dolari.

Pfizer a scos la vanzare, la jumatatea anului trecut, diviziile de hrana pentru nou-nascuti si produse de ingrijire a animalelor, pentru a se concentra pe activitatile de baza legate de industria farmaceutica.

Surse apropiate situatiei au declarat saptamana trecuta pentru Bloomberg ca Nestle si grupul francez Danone au fost "finalistii" licitatiei pentru Pfizer Nutrition.