"Pentru anul trecut avem o crestere organica double digit. Am estimat sa ajungem la 25 milioane euro, fata de 18 milioane euro in 2013. Anul trecut am deschis patru magazine, avem 44 in total, iar in 2015 vom deschide trei locatii ancora mari (Noriel Mega Store), cu suprafete intre 750 si 1.000 metri patrati. Vom deschide insa si locatii in formatul nostru clasic de jucarii unde vedem o oportunitate si nu putem fi prezenti cu formatul mare, poate in orase mai mici, cu putere mai mica de cumparare, care nu pot sustine magazine mari. Intr-un magazin mare investim cam jumatate de million de euro", a declarat pentru Mediafax directorul general al Noriel, Cristian Constantinescu. 

Compania are in test si un format de magazin pentru bebelusi, Noriel Bebe, situat in mall Baneasa, dar Constantinescu spune ca cel pe care se bazeaza extinderea este standard, de jucarii. 

"Ne uitam sa replicam modelul si in pietele vecine. Ne uitam la Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova", a spus seful Noriel, apreciind ca extinderea pe pietele externe ar putea incepe chiar din acest an. 

Tot in 2015, Noriel va avea si serviciu de pickup in store, prin care clientii vor putea ridica din magazine ce comanda online.

Seful Noriel apreciaza ca utilizarea online-ului va avea in continuare un trend ascendent, la fel si vanzarile prin acest canal, unde Noriel a inregistrat in 2014 o crestere de peste 60% comparativ cu 2013. 

"Vedem foarte interesant online-ul pentru a promova si categoria pentru bebelusi. Categoria de produse pentru bebelusi o sa o promovam puternic in 2015. Intram puternic pe private label. Vom avea propriul brand de scutece de unica folosinta, dar si pe alte categorii majore din produsele pentru bebelusi. Avand branduri proprii, avem libertate mai mare pentru a face promotii", a spus Constantinescu. 

Produsele vor fi fabricate in parteneriat cu producatori din China, care lucreaza si pentru companii internationale mari. De altfel, peste o treime din cele 2.000 de jucarii comercializate de Noriel sunt fabricate sub propriul brand. 

"Circa 600-700 din produsele noastre sunt sub brand propriu, din 2.000, si vom creste, mai ales partea de jucarii creative, cu potential mare de dezvoltare in viitor. Am ajuns la circa 40% din vanzari in decembrie si vrem sa atingem 50%. Vedem o valoare mai mare data consumatorilor de produsele noastre sub brand propriu. Avem proprii designeri de jucarii", a aratat Constantinescu. 

Noriel detine o fabrica in Filipestii de Padure, Prahova, unde produce in special jocuri de societate si puzzel-uri, dar intentioneaza sa extinda gamele de produse fabricate aici. 

"Unele jucarii sub brand propriu le producem cu partenerii chinezi, pur si simplu pentru ca standardul de cost si calitate este unul foarte bun si din pacate pe piata noastra nu am gasit solutii, iar unele le producem in fabrica noastra din Filipestii de Padure, unde producem tot ce inseamna jocuri de societate si puzzle-uri. Vrem sa producem si alte jucarii aici, mai ales din cauza cererii in crestere, problema este ca sunt multe categorii in care este absolut imposibil. Poate ca din art & craft vom face mult mai mult", a spus Constantinescu. 

In ceea ce priveste fabrica, managerul spune ca Noriel are in plan pentru 2015 sa extinda capacitatea prin relocarea intr-un spatiu mai mare in aceeasi zona din Prahova, unde vor lucra aceiasi angajati. 

Compania are un total de 150 de salariati in fabrica, depozit, magazine si birouri.

Constantinescu apreciaza ca 2014 a fost cel mai bun an de pana acum pentru companie, dar si pentru piata de jucarii din Romania, evaluata la circa 150 milioane euro. 

Actionarul majoritar al companiei este familia Constantinescu, restul actiunilor fiind detinute de fondul de investitii Axxess Capital.