Intr-un comunicat remis Bursei de la Hong Kong, unde actiunile Samsonite sunt cotate de cinci ani, grupul american a precizat ca va plati 26,75 dolari pentru fiecare actiune Tumi, cu o treime mai mult decat valoarea inregistrata miercuri seara de titlurile Tumi, inainte de aparitia zvonurilor privind o posibila preluare.

"Aceasta este o achizitie care va transforma Samsonite. Ea va creste in mod semnificativ prezenta noastra pe segmentul foarte atractiv al gentilor de lux', a precizat directorul general de la Samsonite, Ramesh Tainwala.

Tumi, companie a carei cifra de afaceri a crescut cu 4% pana la 547,7 milioane de dolari in 2015, are in prezent peste 170 de magazine la nivel mondial si intentioneaza sa deschida alte 20 in cursul acestui an. "Samsonite va permite Tumi sa ajunga pe noi piete in plina expansiune, mentinand in acelasi timp calitatea ridicata pentru care marca este renumita", a declarat la randul sau directorul general de la Tumi, Jerome Griffith.

Jackson Wong, analist la Simsen Financial crede ca aceasta preluare este o afacere buna pentru imaginea Samsonite care va beneficia de pe urma asocierii cu o marca premium cum este Tumi. "Chinezilor le place sa cumpere Samsonite. Cu toate acestea, in ultimii ani au inceput sa se reorienteze spre gentile de lux iar acest lucru explica de ce Samsonite a decis sa se consolideze pe segmentul de varf", a apreciat Jackson Wong.

Infiintat in 1910 la Colorado, grupul Samsonite a fost in pragul falimentului in 2003 pentru ca in 2007 sa fie preluat de fondul britanic CVC Capital Partners. Incepand din 2012 si pana in present, Samsonite a derulat noua achizitii si intentioneaza sa-si dubleze vanzarile anuale pana la 4,7 miliarde dolari in 2020.