"Romania, Serbia si Ungaria au inca potential, chiar semnificativ, nu neaparat in aceasta ordine, dar am un sentiment foarte puternic vizavi de potentialul acestei zone. Romania ne place, nu suntem din intamplare pe aceasta piata. Ne place pentru ca oamenii sunt foarte loiali, constiinciosi si lucreaza foarte bine. Economia nu este acolo unde am vrea sa fie, dar nici in Franta nu este, dar potentialul este acolo (pe piata romaneasca, n.r.)", a spus Senard, directorul executiv al grupului francez Michelin, la summitul global Michelin Challenge Bibendum, organizat in orasul Chengdu din China.

Michelin Group este prezent in Romania din anul 2001, unde detine trei fabrici, doua la Zalau, judetul Bihor (una produce cord melatic, utilizat la producerea anvelopelor, iar alta anvelope auto) si una la Floresti (judetul Prahova), tot de anvelope, investitiile pe piata locala - modernizare fabrici si training si dezvoltarea angajatilor - ridicandu-se la 300 milioane de euro. Michelin Romania are 3.000 de angajati.

Compania a mai cumparat, la inceputul anului trecut, un teren de 20 de hectare in Zalau, pentru care nu a anuntat inca vreun plan de investitii.

Pe de alta parte, Michelin a decis in acest an sa inchida fabrica din Budapesta, unde lucreaza 512 oameni, iar productia sub brandurile Taurus, Riken and Kormoran va fi relocata in Romania (Zalau), Polonia (Olsztyn) si Germania (Karlsruhe si Homburg).

In schimb, grupul a realizat o investitie de 170 milioane de euro in Serbia.

Lansat in 1998, Michelin Challenge Bibendum reuneste reprezentanti din domeniul auto, factori decizionali din sfera politica, si oameni de stiinta, care incearca sa gaseasca solutii la provocarile pe care le implica mobilitatea sustenabila. In acest an, la Michelin Challenge Bibendum au participat 150 de companii si parteneri, la eveniment fiind lansata o Carte Verde, cuprinzad cinci elemente care trebuie implementate pentru a raspunde provocarilor ridicate de mobilitatea urbana.

Din acest an, divizia din Romania a grupului francez a devenit centru regional pentru Europa Centrala si de Sud, coordonand activitatea din 12 tari.

Michelin Romania a raportat anul trecut afaceri de 2,12 miliarde lei, in stagnare. In 2010, grupul francez si-a stabilit pentru Romania o tinta de creste a afacerilor cu 50% pana in 2020.