Daca va fi aprobata de autoritatile de reglementare si actionarii celor doua companii, aceasta tranzactie va aduce laolalta marcile de bere americana Budweiser si belgiana Stella Artois, apartinand grupului AB InBev, cu marcile de bere italiana Peroni, ceha Pilsner Urquell si olandeza Grolsch ale grupului britanic SABMiller.

In plus, aceasta va fi cea de-a treia mare tranzactie realizata vreodata, sustine Dealogic.  

"Prin unirea fortelor noastre, vom forma una din principalele companii mondiale in domeniul bunurilor de consum", a declarat directorul general de la AB InBev, Carlos Brito.  

Impreuna, AB InBev si SABMiller vor produce aproape 60 de miliarde de litri de bere pe an, adica de trei ori mai mult decat actualul numar trei mondial, grupul olandez Heineken, si vor vinde o treime din toate berile comercializate la nivel global, de la marca mexicana Corona, la marca australiana Foster si cea chineza Snow, cea mai vanduta marca de bere din lume.  

Pentru a evita sa fie sanctionata pentru abuz de pozitie dominanta, alianta va ceda o parte din activitatile celor doua companii, urmand ca SABMiller sa-si vanda participatia majoritara pe care o detine la producatorul american MillerCoors catre un alt producator de bere din SUA, Molson Coors, pentru 12 miliarde de dolari (11,2 miliarde de euro).  

Detaliile financiare confirma liniile principale dezvaluite in intelegerea preliminara din 13 octombrie. AB InBev va plati 44 de lire sterline in numerar pentru fiecare actiune SABMiller, ceea ce reprezinta o prima de 50% comparativ cu cotatia inregistrata de actiunile SABMiller in data de 14 septembrie, inainte de aparitia speculatiilor referitoare la o posibila fuziune a primilor doi mari producatori mondiali de bere. Acest pret pe actiune evalueaza grupul SABMiller la aproape 80 de miliarde de lire sterline (112 miliarde de euro), inclusiv datoriile.  

Marii producatori de bere sunt in cautarea de noi segmente de crestere in conditiile in care piata ar urma sa se majoreze cu doar 1% intre 2014 si 2015, din cauza stagnarii de pe zonele dezvoltate.

In schimb, berile artizanale, care reprezinta intre 5 si 9% din consum, vor inregistra o crestere a vanzarilor de peste 10% pe an pe pietele cele mai avansate.  

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu brandurile Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Glosch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's si Stejar.