"Un proiect care se refera la consultarea de catre banci a bazei de date a Politiei pentru a identifica acele carti de identitate false este blocat. Avem surprinderea ca un asemenea proiect este pur si simplu refuzat de Autoritatea Nationala pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, pe motiv ca daca vine o persoana la ghiseu cu buletin fals si nu este clientul nostru nu am avea dreptul sa facem acest lucru. Noi vom continua sa solicitam", a declarat joi, intr-o conferinta de presa, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), Radu Gratian Ghetea.

El a precizat ca ARB negociase deja cu furnizorul solutiei informatice si ajunsese la o solutie cu Ministerul Administratiei si Internelor pentru consultarea bazei de date.

Ghetea a precizat ca solutia informatica ar fi permis darea unui raspuns doar de tipul "este autentic" sau "este fals".

Un alt proiect la care ANSPDCP s-a opus se refera la transmiterea de scrisori catre contribuabilii detinatori de card pentru a-i informa cu privire la posibilitatea platii taxelor si impozitelor prin acest mijloc de plata.

Autoritatile au cerut bancilor CNP-urile persoanelor, care au carduri bancare active, pentru a limita nivelul cheltuielilor strict la informarea acestora.

"Din pacate, din nou avem un raspuns negativ din partea ANSPDCP, o sa solicitam o discutie la nivel de conducere cu aceasta institutie, ca sa vedem care este posibilitatea sa iesim din aceste blocaje. Le spun asa, pentru ca are fi pacat sa se faca cheltuieli enorme pentru emiterea acestor credentiale si pentru cei care nu au card s-ar taia paduri. Este nevoie de doar de transmiterea CNP-ului persoanelor care au carduri. Mi se pare ca nu este o problema sa faci astfel de prelucrare de date cu caracter personal", a explicat seful ARB.

Ghetea a aratat ca alte proiecte de interes pentru ARB reprezinta, printre altele, impozitarea suplimentara a bancilor, desfiintarea profesiei de executor bancar si discutii cu Ministerul Educatiei privind predarea cunostintelor financiar-bancare de baza in sistemul de invatamant.