Deciziile vor fi insa independente, promit reprezentantii Centrului. Prezenti la lansare, cativa clienti s-au declarat insa neincrezatori ca institutia ii va putea ajuta. Potrivit BNR, in acest moment sunt peste 10.000 de litigii intre clienti si banci.

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din Sistemul Bancar poate rezolva teoretic orice nemultumire. De la clauze abuzive, la o problema legata de card.

Ce puteti face? Sunati la un numar scurt, (021.9414) si contactati conciliatorii, asa cum sunt numiti angajatii Centrului. Daca si reprezentantii bancii sunt de acord, cazul va putea fi judecat la Centru. Atentie, inainte de a incepe solutionarea cazului clientii sunt cei care vor alege decizia impusa, care nu mai poate fi contestata in instanta, ori decizia propusa. In cazul celei din urma aveti 15 zile la dispozitie va exprimati dezacordul. Altfel si aceasta devine definitiva. Banca este obligata sa accepte tipul de decizie ales de client, dar si decizia conciliatorului daca ea este una definitiva.

Centrul are in prezent 12 conciliatori. Acestia sunt condusi de un colegiu din care vor face parte reprezentanti ai BNR, Asociatia Romana a Bancilor si ANPC.

Bugetul anual va fi de 600 de mii de euro. De altfel, Centrul este finantat suta la suta de banci, spun reprezentantii BNR, care promit insa decizii corecte.

Cativa reprezentanti ai clientilor asociati pe Facebook, prezenti la lansare s-au declarat neincrezatori. Deocamdata, reprezentantii Centrului nu au putut spune cu cat sunt platiti conciliatorii. Pana acum doar 5 clienti s-au adresat pentru conciliere. Dar centrul spera sa atraga 10% din toti clientii care merg in instante.