Serviciul este disponibil pentru toti emitentii de carduri din Romania, chiar daca nu sunt membri ai Asociatiei de Plati Electronice din Romania (APERO).

In prezent, serviciul este utilizat de cinci banci, respectiv BCR, BRD, Bancpost, Banca Transilvania si CEC Bank, care detin impreuna peste 60% din piata cardurilor bancare din Romania.

Acest numar este unul sugestiv, respectiv 021.CARDURI, adica literele corespunzatoare cifrelor de pe tastatura telefonului: 021.227.38.74.

"Nu am inventat roata. In statele dezvoltate, in special din vestul Europei, functioneaza de mult mai multa vreme un serviciu similar", a declarat Razvan Faer, sef departament strategie si marketing TransFonD, potrivit Mediafax.

Faer a aratat ca, in prezent, TransFonD discuta cu inca patru emitenti de carduri pentru utilizarea serviciului, dar cei mai multi au asteptat sa vada cum functioneaza, iar o parte au invocat, indirect, conditiile dificile ale crizei.

Sistemul oferit de TransFonD se bazeaza pe o tehnologie care asigura preluarea apelului in maxim 30 de secunde si permite procesarea simultana a maxim 90 de apeluri.

"Am reusit sa ne depasim asteptarile in ceea ce priveste performanta. In cele noua luni ale desfasurarii proiectului pilot, serviciul a inregistrat o rata de preluare a apelurilor in mai putin de 20 de secunde de 89,1%, fata de nivelul la care ne-am asteptat, de 80%, iar disponibilitatea sistemului a fost de 99,97%", a spus Faer.

El a mentionat ca exista un criteriu unde performantele au fost sub asteptari, si anume timpul de procesare a apelurilor care ajung la operatorul uman a fost de 47 de secunde, comparativ cu un timp anticipat de 30 de secunde, intrucat oamenii nu cunosc serviciul si stau si cer clarificari inainte de a reclama un incident.

"M-am intalnit cu clienti ai bancilor inrolate care nu au aflat de LUC (Linia de Urgenta pentru Carduri - n.r.). Se pierd cu siguranta mai multe carduri decat cele pe care ajungem sa le identificam prin intermediul serviciului. Am avut in timpul programului pilot o medie de 600-700 de apeluri pe luna. Nu ne dorim sa avem mai multe incidente, dar este clar ca avem de-a face cu o necunoastere a posibilitatii de a apela la acest numar de urgenta", a spus Faer.

Totodata, Adrian Apolzan, presedintele APERO, a aratat ca numarul cardurilor furate este de 20.000 - 30.000 de unitati, in conditiile in care in zona bancara exista circa 12 milioane de carduri.

"Frecventa pierderilor este legata de anumite momente din an, adica de perioadele in care utilizarea lor creste, cum ar fi Sarbatorile de Craciun, Paste sau concediile. Uneori oamenii tin cardul acasa, si il iau in ziua de salariu, cand scot banii, iar pe urma il pun iar in sertar", a spus Apolzan.

El a mentionat ca, dupa apelarea liniei de urgenta, cardul este instantaneu mentionat in sistem ca furat - pierdut.

Apolzan, care ocupa si functia de director de Carduri al ING Bank Romania, a aratat ca si banca pentru care lucreaza va utiliza probabil intr-o luna sau doua serviciul liniei de urgenta, in prezent fiind negociat contractul.

Faer a precizat ca, dupa includerea ING in randul bancilor care utilizeaza serviciul, cota de acoperire a pietei locale de carduri bancare va ajunge la peste 70%, in conditiile in care nici in prezent nivelul nu este departe de acest prag.

Pe de alta parte, Apolzan a spus ca obiectivul este de a ajunge la o acoperire a pietei bancare a cardurilor prin serviciul de urgenta de 80-90% in doi ani.