Anul trecut, vanzarile de produse alimentare si non-alimentare au totalizat 90,1miliarde lei, in avans cu 6% comparativ cu 2008, cand piata s-a ridicat la 85,2 miliarde euro, reiese din datele transmise agentiei Mediafax de firma de cercetare Euromonitor International.

"In perioada 2010-2015, comertul modern va continua sa se extinda si in orasele mici si zonele rurale unde nu au inca o acoperire teritoriala. (...) In 2009, magazinele traditionale au fost mult mai afectate de situatia economica fata de comertul modern, deoarece nu sunt companii puternice din punct de vedere financiar, bancile le-au limitat creditele si au avut probleme cu distribuitorii proprii. Pe de alta parte, lanturile din comertul modern ofera o gama larga de produse mai putin scumpe si permit achizitia unei cantitati mai mari", se arata intr-o analiza Euromonitor.

In acest an vor fi deschise sase noi hypermarketuri, 23 supermarketuri si 66 de magazine de discount. Astfel, numarul total de hypermaketuri va ajunge la 110, cel de supermarketuri la 438 si magazine de discount- 344.

De asemenea, retailerii de imbracaminte si incaltaminte vor deschide 123 magazine, iar cei care vand produse pentru sanatate si frumusete peste 70 de unitati.

Produsele de ingrijire personala sau agrement sunt din ce in ce mai cautate, astfel ca retailerii de pe acest segment vor investi in amenajarea a circa 300 de magazine, potrivit Euromonitor.

Pe de alta parte, vor disparea peste 900 de magazine alimentare mici, chioscuri, piete mici, dar si aproximativ 100 de unitati specializate in comercializarea de obiecte pentru gradinarit si casa.

Euromonitor International are opt birouri la nivel mondial si o echipa de peste 600 de analisti.

Cititi mai multe stiri pe www.mediafax.ro