"Consumatorii din pietele emergente vor avea o influenta mult mai mare asupra cresterilor din economia globala in urmatorii cinci ani, ceea ce reprezinta o schimbare majora in consum, de la Vest catre Est", se arata intr-un comunicat al MasterCard . 

Noul raport estimeaza ca, intre 2012 si 2016, pietele emergente vor genera, in medie, un plus de 1,2 trilioane de dolari americani pe an, din cheltuieli de consum, in economia globala, in timp ce pietele dezvoltate vor adauga doar 700 de miliarde de dolari.

Pietele in tranzitie - Belarus, Bulgaria, Cehia, Georgia, Ungaria, Polonia, Romania, Slovacia, Ucraina – vor genera inca 95 de miliarde de dolari. 

Raportul examineaza implicatiile economice asupra afacerilor, de la schimbari in consumul global, cu accent pe relatia dintre consum si crearea valorii intr-o economie de piata. 

"Cererea din partea consumatorilor stabileste, in ultima instanta, daca afacerile, dupa ce au realizat investitiile necesare pentru dezvoltarea produselor si a serviciilor lor, au reusit sa creeze valoare", a declarat Yuwa Hedrick-Wong, global economic advisor MasterCard Worldwide, citat in comunicat. 

Intre 2008 si 2016 ponderea consumului casnic pe pietele dezvoltate va scadea de la 77,4% in 2008, la 58,3% in 2016, in timp ce contributia pietelor emergente va creste de la 19,5%, in 2008, la 38,7%, in 2016. Procentul pietelor in tranzitie va ramane neschimbat.

Impreuna, aceste trei categorii de piete inglobeaza cea mai mare parte din cheltuielile de consum realizate la nivel global, arata Mediafax.