De altfel, putini sunt cei care stiu ca acest canal este in mare parte gata: senalul navigabil este sapat, porturile din Bucuresti si Oltenita exista, insa, de-a lungul anilor, hotii de fier vechi au facut prapad.

Constructia Canalului Dunare-Bucuresti a inceput in 1984, dar, de la Revolutie, a fost lasat de izbeliste timp de 23 de ani. Hotii si-au facut de cap si au sfaramat inclusiv digurile de beton.

Pentru a fi terminat, ar fi nevoie de bugetul Capitalei pe un an de zile, adica in jur de 1,8 miliarde de euro. Cum proiectul a primit aviz favorabil din partea Ministerului Transporturilor, in prima faza, banii ar putea veni de la Uniunea Europeana. Canalul are o lungime de 73 de km, pleaca de la Oltenita, strabate judetul Giurgiu si se opreste in Capitala. Are trei porturi: unul la Oltenita si doua in Bucuresti.

Daca vor fi duse pe apa, si nu rutier cum se intampla acum, costurile de transport a marfurilor vor fi si de 12 ori mai mici. Canalul ar rezolva si problema irigatiilor, atat de necesare in secetosul Baragan.

Bucurestiul este singura capitala a unui stat dunarean fara comunicare cu Dunarea. Canalul ne-ar lega, pe apa, cu Belgrad, Budapesta, Bratislava si Viena.