“Era pentru a doua oara cand ma lasam atrasa de un job pentru bani. Si a doua oara cand a trebuit sa renunt”, a povestit Amber, citata de Huffington Post.

“Am sperat ca aceasta slujba va fi diferita, pentru ca mai lucrasem in imobiliare inainte si iubeam sa ajut lumea sa isi gaseasca locuinta de vis. Dar pe segmentul pietei de lux, nu era decat vorba despre cat de repede reuseam sa vand o casa si sa imi iau comisionul. Imi vedeam colegii mintind si furand, ca sa ajunga la succes – si ajungeam acasa plangand in fiecare seara. Simteam ca imi vand sufletul”, marturiseste antreprenoarea.

Amber a crescut intr-un mediu care nu ii oferea prea multe. In copilarie, rasfatul insemna o prajitura in plus in cosul de cumparaturi, asa ca, odata ajunsa la maturitate, si-a dorit o situatie economica mai buna.

Dupa ce a decis sa renunte la jobul din imobiliare, Amber s-a apucat de citit reviste si carti de afaceri, hotarata sa gaseasca acel ceva care sa ii ofere un sentiment de satisfactie despre munca ei. Ideea i-a venit intr-un mod cu totul neasteptat.

“Mama mea venise in vizita. Am mers impreuna sa cumparam un cadou pentru unul dintre copiii prietenei noastre. Cand eram mica, imi amintesc ca mama ma imbraca in lenjerie cu volanase, pe care o adoram. Uneori o convingeam chiar sa ma lase sa port asa ceva cand mergeam la culcare, pe sub pijamale. M-am gandit ca fiecare fetita ar trebui sa aiba asa ceva si ne-am hotarat sa cumparam o pereche.”

Nu au gasit in ziua respectiva si nici in urmatoarele. La ultimul magazin la care au intrebat, vanzatoarea le-a spus ca nu aduc asa ceva, desi nu intelege de ce, pentru ca in fiecare zi vin clienti sa intrebe de asemenea produse. In parcarea magazinului Amber si-a sunat mama si a anuntat-o ca si-a dat seama ce vrea sa faca: lenjerie cu volanase pentru fetite.

Desi nu stia nimic despre industria vestimentara, si nici macar sa coasa, Amber nu a renuntat la idee. La inceput a urmat cateva cursuri de cusut si a inceput sa se intereseze mai bine despre industrie. In toata aceasta perioada, Mark, sotul ei (si singurul care mai aducea bani in casa), a sprijinit-o neconditionat.

Cu banii pusi deoparte din imobiliare, a investit 40.000 de dolari in prima comanda de lenjerie pentru copii. Insa ce a primit pentru ei nu a multumit-o deloc. A sunat-o pe mama ei sa ii vina in ajutor pentru a mai salva ce era de salvat si a inceput sa dea telefoane peste telefoane, sperand ca va atrage atentia vreunui antreprenor sau a unui stilist pentru vedete, care sa o remarce.

Intr-o zi, norocul i-a suras. A fost invitata la o petrecere in care se ofereau cadouri, chiar inainte de Globurile de Aur. In scurt timp, mai toate fetele celebritatilor de la Hollywood purtau pe sub haine lenjerie cu volane si dantela. A urmat apoi atentia presei si retailerii au inceput sa sune.

In ciuda dificultatilor initiale, dupa primul an reusea sa aiba un profit de 100.000 de dolari si, mai mult decat atat, impunea un trend. In anul urmator, afacerea si-a marit de patru ori incasarile. Si-au dat seama ca nu mai puteau mentine totul la nivelul unei afaceri micute, asa ca Mark si-a dat la randul sau demisia si au inceput sa se concentreze amandoi pe Ruffle Butts ca unica lor sursa de venit.

La scurt timp dupa extinderea afacerii, Amber a ramas insarcinata, iar marile lanturi de magazine nu mai conteaneau cu comenzile. Astazi, la cinci ani de la debut, afacerea a ajuns la 5 milioane de dolari.

“Imi amintesc ca am citit o carte numita <<Fa ceea ce iti place si banii vor veni>>. Nu am de gand sa indulcesc situatia. Asta nu se intampla in lumea reala. Cu siguranta trebuie sa sacrifici multe, daca vrei sa iti incepi propria afacere. Dar trebuie sa te si intrebi ce vei regreta mai mult peste 20 de ani: ca ai riscat si nu ti-a reusit sau sa te intrebi ce s-ar fi intamplat totusi daca ti-ai fi dat o sansa?”, incheie Amber Schaub.