Un fenoment in socia media, adorata si urmarita de milioane de fani, americanca Bethany Mota traieste un vis. Cel mai popular canal de YouTube al sau are peste 4,8 milioane de abonati, devansand-o pe Lady Gaga.  

Pe Instagram este urmarita de peste 2,2 milioane de persoane, mai mult decat Vogue, Elle, Marie Claire, Glamour si Cosmopolitan.

Si nici pe Twitter lucrurile nu stau mai rau: 1,15 milioane de fani.  

Bethany, care abia a terminat liceul anul trecut si inca locuieste cu parintii sai intr-un orasel din nordul Californiei, si-a castigat popularitatea din asa numitele “haul videos”. Adica video-uri de prezentare a unor produse de infrumusetare (dar nu numai) pentru femei. Merge in magazine, cumpara cele mai noi produse cosmetice sau orice are legatura cu moda si lifestyle, pe care apoi le testeaza. Parerile sunt inregistrate pe camera si impartasite pe Internet, iar viitoarele cumparatoare stiu astfel dinainte la ce sa se astepte de la noul produs.  

Totul este foarte simplu. Nu exista stilisti, editori sau aparatura video performanta. Totul se rezuma la un webcam, conexiune la Internet si o gramada de pungi de cumparaturi. Genul acesta a prins la public tocmai datorita parerilor sincere exprimate in videoclipuri. Privitorii au garantia ca protagonistele, cele care incearca produsele, nu sunt platite de catre companii sa spuna lucruri pozitive la adresa lor si, de fapt, de multe ori se intampla ca laudele sa fie mai putine decat criticile.  

Iar brandurile au observat noul trend si vor acum sa prinda acest "tren", pentru a-si maximiza rata de promovare.  

In cazul ei, propunerea de colaborare a venit de la Aeropostale, o companie vestimentara pentru adolescente, care i-a creat acesteia propria linie de imbracaminte si de bijuterii. Pornind de la asta, pustoaica a inceput sa apara apoi in Teen Vogue si in alte publicatii de profil.

YouTube a functionat ca rampa de lansare in trecut si pentru alte vedete (de exemplu, Justin Bieber), dar contractul cu Brithany Mota este probabil cea mai cunoscuta colaborare de pana acum dintre o companie listata la bursa si o vedeta a carei popularitate exista aproape exclusiv in social media.

Tanara a realizat sute de videoclipuri, pe care le editeaza singura. Aceasta continua sa se axeze pe review-urile de produse, dar intre timp a inceput sa filmeze si tutoriale despre aranjarea parului si sa ofere lectii de machiaj sau de design interior.

In 2010 si-a lansat al doilea canal de YouTube, Bethanyslife. Si aici a reusit sa atraga nu mai putin de 1,6 milioane de fani.

Bethany Mota a refuzat sa comenteze asupra castigurilor sale, dar surse familiare cu mecanismul publicitar al YouTube estimeaza ca ar putea face cu usurinta cate 40.000 de dolari pe luna, din clipurile pe care le filmeaza.