Berea se afla in topul preferintelor consumatorilor din intreaga lume, insa fabricarea ei presupune un proces destul de complex.

Evin O’Riordain este fondatorul Kernel, una dintre cele mai respectate berarii de dimensiuni mici, ce isi are sediul in Bermondsey, Londra. Iata ce ne invata acesta despre construirea unei afaceri cu sanse reale de succes:

Incepe de la ceea ce cunosti

O’Riordain, in varsta de 38 de ani, s-a apucat de aceasta activitate dupa o excursie la New York, in aprilie 2007. Sustine ca partea de inceput si toate incercarile aferente au fost cruciale pentru dezvoltarea produselor finale. “Mi-a luat ceva timp. Prima serie scoasa a fost decenta, dar a iesit bine dupa vreo 12 incercari”, povesteste antreprenorul.

Fa-ti prieteni noi

O’Riordain a invatat, de asemenea, lectii valoroase ca membru al Asociatiei Berarilor Amatori din Londra. Sunt greseli ce pot surveni in proces, despre care nu iti dai seama, asa ca este important sa primesti critici sincere din partea oamenilor. “Prima regula la Asociatia Berarilor Amatori este sa nu spui nimic dragut. Trebuie sa fii putin mai dur decat ai fi in mod normal, ca cei criticati sa descopere din timp daca ceva este in neregula. Trebuie sa ne gandim cum rezolvam problemele si cum putem imbunatati lucrurile. Acesta este modul prin care evoluam”, spune barbatul.

 ...Dar nu-i uita nici pe cei vechi

Lucrand anterior intr-o firma de branzeturi, O’Riordain cunostea oameni din industria alimentara si acei oameni l-au ajutat sa gaseasca un spatiu pentru berarie. “Singura modalitate prin care lumea a aflat despre noi a fost reclama <din vorba in vorba>. In primul an, Neal’s Yard (fostul angajator al lui O’Riordain) a trimis cate zece sticle tuturor clientilor importanti, de Craciun. O buna parte dintre ei inca ne sunt clienti”, spune omul de afaceri.

Gaseste instrumentele potrivite

O’Riordain si-a cumparat primul echipament de produs bere de la Porter Brewery Installations, unul destinat incepatorilor si care a costat putin peste zece mii de lire (12.000 euro), rezultand cate 400 de litri de bere odata. Dupa ce a intrat efectiv pe piata, a trecut la o dimensiune usor mai mare, cu un kit care producea 600 de litri si a costat 15.000 de lire.

Cand vine vorba de gust, nu te complica

Excursia la New York l-a ajutat pe O’Riordain sa isi dea seama ce sortiment de bere vrea sa produca: una cu un gust clar si puternic, spre deosebire de cele mai multe care existau pe piata din Marea Britanie. Acesta sustine ca experimentarea trebuie sa aiba limitele ei. “Este ceva care te atrage in tot procesul asta, dar rezultatele nu sunt intotdeauna vizibile”.

Costurile pot urca

Chiriile mari se pot dovedi o problema atunci cand cauti un spatiu unde sa iti incepi afacerea. “Initial este putin dificil, dar atata timp cat chiria este fixata pentru viitorul apropiat, iti poti face planuri. Eu ma bazez pe contabilul meu. Facem suficient de multi bani cat sa platim tuturor angajatilor un salariu decent. Si asta e ceea ce conteaza”, spune O’Riordain.

Imbutelierea este un proces laborios

Initial, la The Kernel bauturile erau imbuteliate manual, ceea ce insemna etichetarea, curatarea, umplerea si sigilarea fiecarei sticle in parte. O’Riordain detine acum o masina de imbuteliere, care a costat 65.000 de lire.

Increderea in oameni da rezultate

Politica de la The Kernel vizeaza transparenta totala. Beraria este deschisa publicului in fiecare sambata dimineata, nu isi face reclama si trateaza direct cu multi dintre concesionarii sai. Promovarea, in schimb, este mentinuta la un nivel cat mai scazut. “Are de a face cu increderea in oameni. Nu le spunem oamenilor ce gust va avea ceva. Acestia pot decide singuri si se pot convinge”, spune O’Riordain.