Este si cazul lui Marian S., un tanar care comanda haine si incaltaminte pe net din State, adauga un comision mic si le vinde pe site-urile sale din tara.

"Am ajuns sa castig in jur de 2.500 -3.000 de lei pe luna. Daca mi-ar trebui mai multi bani, la cererea pe care o am, as putea sa produc mai mult", povesteste el.

Tanarul spune ca succesul sau se datoreaza adaosului foarte mic pe care il are si faptului ce produsele sunt mult mai ieftine decat cele din magazinele clasice.

De altfel, este un lucru cunoscut faptul ca magazinele virtuale au avantajul au costuri de intretinere mult mai mici decat cele clasice si ca exista nise pe care daca te pozitionezi afacerile iti pot merge ca pe roate!

Vanzarile se fac mult mai usor, iar daca, sa zicem, la inceput bataile de cap vor fi destul de mari, apoi lucrurile vor merge ca unse odata ce inveti ce si cum!

Liviu Taloi, consultant in infiintarea de magazine online, spune ca in 2010 au mers extraordinar de bine doua tipuri de afaceri online: vanzarea de haine si orice intra sub "umbrela" larga de fashion si de telefoane mobile.

In pasi, infiintarea unui magazin virtual presupune mai intai de toate infiintarea unei societati comerciale. Aceasta va trebui sa aiba ca si obiect de activitate „Comertul cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”, conform Codului CAEN 4791.

Nu exista alte cerinte speciale, ci creezi firma fix asa cum ai infiinta orice companie obisnuita.

Nu te grabi! Inainte de a-ti face firma, fa-ti un plan de afacere riguros ca sa stii cat de cat pe ce te bazezi. Ca sa fii cu picioarele pe pamant, vorbeste cu potentialii furnizori si cere-le informatii despre reducerile pe care ti le ofera la un anumit volum de produse, timpul de livrare etc.

Cel mai important lucru inainte de a te avanta in lumea afacerilor este sa studiezi bine piata sa stii totul despre principalii tai concurenti, ce se cauta, cui ii merge bine si cui nu, de ce, cine a dat faliment care au fost cauzele si asa mai departe.

Al doilea pas major este crearea magazinului virtual care este, de fapt, un site pe care poti sa il administrezi tu sau sa-I lasi pe altii sa faca treaba asta.

Daca nu stii mai nimic despre cum ar trebui sa arate respectivul magazin virtual, principalele comenzi pe care sa le aiba in vedere sunt inscrierea cumparatorilor, gestiunea comenzilor sau modul de plata.

In afara de colaborarea cu distribuitorii de la care vrei sa iei produsele respective asta daca nu le produci singur, trebuie sa ai si o colaborare cu un procesator de plati, o banca, un serviciu de livrare (daca nu angajezi un om care sa faca asta).

Atentie ca va trebui sa respecti prevederile legale in materie si anume Regulamentul BNR nr. 6/2006 cu privire la emiterea si utilizarea instrumentelor de plata electronica.
 
In afara de banii care iti sunt necesari pentru infiintarea societatii, mai ai nevoie de fonduri pentru echipamente, plata domeniului de Internet, a serviciului de hosting, cat sa acoperi costul de dezvoltare a site-ului si apoi a magazinului virtual.

Mai departe, va trebui sa acoperi costurile pentru stocul initial de produse, de livrare, pentru plata procesatorului de plati sau costurile bancare...

Daca esti bun prieten cu tehnologia si nu te temi sa incerci sa te descurci singur prin hatisul birocratic, scapi de multe batai de cap!

Poti sa iti infiintezi singur societatea si sa nu ai nevoie de ajutor, poti sa faci singur pagina web. Costurile pot scadea sau creste in functie de optiunile tale si de aptitudinile pe care le ai.

Mai ai cateva conditii de indeplinit de care ar trebui sa stii: punerea la dispozitia clientului a datelor tale de contact cu numele, adresa, numarul de telefon, marcile instrumentelor de plata acceptate etc..

Daca insisti sa intram in detalii, citeste Ordonanta nr. 130/2000.

Cum alegi afacerea

Specialistii spun ca pentru a avea succes cu un magazin virtual, trebuie sa adopti reteta: servicii premium, zone de nisa. Unii cred ca vanzarile de produse electronice sau de servicii de turism au mare potential. Informeaza-te daca ti se pare interesant!

Mii de magazine online au fost deja infiintate si unora le merge destul de bine, altora mai greu ca acum e criza, dar daca esti inventiv si ai campanii de reduceri si o strategie de marketing care sa atraga atentia, ai putea sa te detasezi de turma.

Cat te costa

Depinde ce vrei sa faci si daca o sa lucrezi singur sau te mai ajuta si familia, prietenii etc., dar, in general, un magazin online poate sa coste de la cateva sute de euro, cam 500 ca sa fie cat de cat ok si pana la cateva sute de mii de euro!

Care sunt avantajele si problemele ce pot aparea si din ce cauza:

Avantaje:

Investitie redusa

Costuri de intretinere mici

Multiplele modalitati de promovare a serviciilor/bunurilor oferite

Costuri de reclama/promovare reduse

Avantajul deservirii mai multor clienti in acelasi timp

Recuperarea investitiei se poate face chiar si intr-un an

Dupa maximum doi ani, treci pe profit daca faci totul ca la carte

Probleme:

Concurentii iti pot da batai de cap daca stiu piata mult mai bine decat tine si le atragi atentia ca tinta

Pot aparea daca nu iti optimizezi site-ul astfel incat clientul sa gaseasca rapid toate informatiile de care are nevoie

Daca nu te promovezi suficient

Daca nu intelegi cat de importanta este plata online, plata prin sms etc. la tipul tau de consumator

Pot aparea probleme uneori din cauza numarului prea mic de angajati, specialistii spun ca daca vrei ceva mai complex, ar trebui sa nu te gandesti la doar unul - doi angajati ci la mai mult ca sa poti sa oferi servicii de calitate.