Oamenii s-au reprofilat si au ales sa-si deschida site-urile imobiliare de promovare, contra cost.

"Promovam anuntul nelimitat pana cand se vinde apartamentul, pentru 100 de lei. Avem zilnic cam 3.000 de vizitatori", spune reprezentantul unui site imobiliar.

Putin, daca ne gandim ca un site generalist de anunturi are cam 40.000 de vizitatori de zi, iar unele ceva mai cunoscute de imobiliare se lauda cu peste 10.000. E drept, totusi, ca exista si altele pe care nu le viziteaza mai mult de 1.000 de oameni intr-o zi.

Lasam internetul pentru a-l cunoaste pe domnul Baicu, un patron de agentie imobiliara doar pe hartie pentru ca fizic afacerea nu mai exista. De un an si jumatate nu a mai avut nici o tranzactie asa ca a trecut pe taximetrie.

Intr-o zi norocoasa castiga cam 80 de lei, fata de 6.000 de lei cat lua pe luna din imobiliare. Si nu este singurul.

"La inceputul lui 2008 pe piata imobiliara erau 10.000 de agentii in toata tara, dintre care 2000 in Bucuresti. Estimez ca peste jumatate dintre ele si-au inchis portile", a declarat Radu Zilisteanu, analist imobiliar.

Asadar in cazul in care vreti sa cumparati sau sa vindeti un imobil, mare atentie la agentia sau la site-ul pe care le alegeti.