Zona de centru-nord a fost aleasa de 37% din numarul total al managerilor companiilor medii care s-au mutat in sedii noi, aproape cat zona de centru vest si zona ultracentrala la un loc (care au insumat cate 19%), conform unui studiu realizat de ESOP Consulting.

In ceea ce priveste tipul de birouri alese de managerii companiilor medii, din datele analizate a reiesit ca 63% au ales spatii in cladiri business center si 37% au optat pentru vile cu destinatie comerciala, potrivit Agerpres.

"Zona de centru-nord conduce in preferintele chiriasilor in aceasta perioada datorita faptului ca aici oferta de spatii noi de birouri, abia livrate sau in curs de livrare, este cea mai mare, iar managerii companiilor medii au mai multe optiuni. In a doua parte a lui 2016 si in 2017 se vor da insa in folosinta mai multe cladiri noi, la standarde inalte de calitate si in celelalte doua zone, aflate acum pe locul doi - zona de centru-vest si zona ultracentrala - oferta mai mare de spatii urmand a genera mai multe tranzactii si in aceste zone si, implicit, o echilibrare a pietei intre cei trei poli de interes pentru companiile medii”, spune Alexandru Petrescu, managing partner la ESOP Consulting.

Suprafata medie a unei tranzactii de birouri de pe acest segment de piata s-a majorat de la 268 metri patrati, cat era anul trecut in aceeasi perioada, la 394 metri patrati in primul trimestru din 2016. Spatiile de birouri inchiriate de companii medii au avut suprafete care au variat intre 85 metri patrati si 1.000 metri patrati.