Un avion 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines s-a prăbuşit duminică la sud-est de Addis Abeba, la scurt timp după decolare. În accident şi-au pierdut viaţa toate cele 157 persoane aflate la bord.

Un avion de acelaşi model, versiune remotorizată a lui 737, s-a prăbuşit în mare în Indonezia în octombrie, tot la câteva minute după decolare. Numărul victimelor a fost atunci de 189.

La acel moment, autorităţile de la Jakarta nu au considerat necesar să imobilizeze la sol aparatele de zbor, chiar dacă, după accidentul avionului companiei Lion Air, 737 MAX suscită numeroase semne de întrebare în comunitatea aeronautică.

Citește și: Două tragedii aviatice, în doar câteva luni, în care au fost implicate aeronave Boeing 737 MAX 8 pun la îndoială siguranța modelului. Mai multe țări le opresc la sol

Agenţia Federală a Aviaţiei (FAA) a cerut luni companiei Boeing să efectueze modificările solicitate 'cel mai târziu în aprilie', potrivit unei informări către autorităţile aviaţiei civile internaţionale.

Aceste modificări vizează softuri şi sistemul de control MCAS conceput pentru evitarea înclinării prea bruşte a avionului la decolare.

De asemenea, Boeing trebuie să actualizeze manualul destinat instruirii piloţilor acestor avioane.

'Dacă vom identifica o problemă care afectează securitatea, FAA va lua măsuri imediate şi corespunzătoare', a dat asigurări agenţia.

În prezent, există 387 avioane Boeing 737 MAX 8 operaţionale în cadrul a 59 de companii aeriene din întreaga lume. O treime dintre aparate sunt în serviciu în China.

SUA au consemnat la sol o întreagă flotă de avioane doar de două ori în ultimii 40 de ani, ultima dată în ianuarie 2013, când aparatele de zbor 787 Dreamliner de la Boeing au avut interdicţie temporară de decolare din cauza unor probleme la baterii.