Avionul C919 a aterizat pe aeroportul international din Shanghai dupa un zbor de 80 de minute, in ovatiile a mii de demnitari, lucratori in aviatie si admiratori, scrie News.ro.

Aeronava este un simbol al ambitiilor Chinei de a intra pe piata mondiala a avioanelor, estimata ca va ajunge la 2.000 de miliarde de dolari in urmatoarele doua decenii, si al planului mai larg al Beijingului numit "Made in China 2025", de a promova produse fabricate in tara, de la medicamente la roboti.

”M-a emotionat sa vad decolarea C919. Este un moment pe care l-am asteptat mult timp. Cred ca in viitorul nu prea indepartat vor concura umar la umar cu Boeing si Airbus”, a spus Wang Mingfeng, care a asistat la zbor pe aeroportul Shanghai.

Deocamdata, Boieng si Airbus sunt mult in fata, in privinta vanzarilor, cunostintelor tehnice si comenzilor.

C919, al carui zbor inaugural a fost amanat de cel putin doua ori din 2014, din cauza unor probleme de productie, ar putea avea nevoie de ani de zile de teste inainte de a fi certificat in China, Statele Unite si Europa.

Vineri, C919 a zburat la nord, deasupra deltei raului Yangtze, a facut manevre, iar apoi a revenit spre sud, de-a lungul coastei, inaine de a ateriza.

Presa de stat a relatat ca aeronava a zburat la o altitudine de aproximativ 3.000 de metri, la o viteza de 290-300 de kilometri pe ora.

Aeronava, care are o capacite de 158-160 de pasageri, nu a avut instalate scaunele pentru acest zbor.

C919, fabricat de compania de stat Commercial Aircraft Corporation of China, depinde de tehnologia unor firme straine ca General Electric, Safran, Honeywell International si Goodrich, subsidiara a United Technologies.

China Eastern Airlines este primul client pentru C919, pentru care au fost primite 570 de comenzi, din partea a 23 de clienti.