Initiativa este condusa de catre patronul unui important grup de productie a iaurturilor, Hamdi Ulukaya, fondatorul marcii Chobani, un kurd din Turcia, venit in SUA in 1994 pentru a studia inainte de a-si infiinta, cu succes, intreprinderea a carui marca s-a impus pe rafturile magazinelor.   

''Airbnb, Fundatia Ikea, LinkedIn, MasterCard si UPS fac parte dintre membri initiali'' ai initiativei, potrivit Tent Foundation, transmite Agerpres.

''Daca vrem sa le dam speranta si oportunitati celor peste 60 de milioane de refugiati din intreaga lume, aceasta nu poate veni doar de la guverne si organizatii neguvernamentale'', a declarat Ulukaya.

''Intreprinderile si inovatorii au un rol crucial de indeplinit'', a adaugat el. Obiectivul este ca ''sefii de companii din lume sa se angajeze in actiuni masurabile care mobilizeaza resursele lor, in scopul de a ridica nivelul de viata al refugiatilor si al celor care-i primesc'', furnizand servicii, locuri de munca sau recurgand la furnizori care angajeaza refugiati.  

''Criza refugiatilor nu este doar inedita prin dimensiunea sa, ci o provocare umanitara in evolutie constanta, cu consecinte majore pentru refugiati, pentru cei care ii primesc si pentru comunitatea internationala'', estimeaza Tent Foundation.  

Peste un milion de migranti au intrat in UE in 2015, provocand o grava criza migratorie, care afecteaza si alte tari, precum Turcia.  

Criza migratorie este una dintre temele majore ale Forumului Economic Mondial de la Davos, care se desfasura de marti pana sambata in micul oras elvetian, unde se vor reuni aproape 2.500 de sefi de companii si de guvern din lumea intreaga.