La finele săptămânii trecute, lanţul de magazine Intermarché a scos la vânzare un borcan de Nutella de 950 de grame la un preţ de 1,41 euro, faţă de 4,50 euro în mod normal.

Oferta a provocat busculade, pe reţelele sociale fiind distribuite imagini cu clienţii care se îmbulzesc la rafturi.

Decizia face parte dintr-un pachet mai amplu de măsuri din domeniul alimentar şi agricol, prezentat miercuri în şedinţa de Guvern, menit să majoreze preţurile minime reglementate ale alimentelor şi să limiteze vânzările la preţ redus în Franţa, cel mai mare producător agricol din UE.

"Va fi un avantaj pentru retaileri, care vor putea să-şi ajusteze marjele de profit la alte produse şi să-i plătească mai bine pe producători", a afirmat ministrul Agriculturii, Stephane Travert, adăugând că nu vor fi afectate produsele non-alimentare.

Interzicerea ofertelor de tipul "cumperi una şi o primeşti pe a doua gratis", care sunt mai puţin întâlnite în Franţa decât în ţări cum ar fi Marea Britanie, va ajuta de asemenea la lupta împotriva risipei alimentare, a explicat oficialul francez.

Legislaţia propusă va interzice efectiv ofertele de tipul "cumperi una şi o primeşti pe a doua gratis" deoarece supermarketurile nu mai au voie să facă discounturi mai mari de 34%. În schimb, vor fi permise ofertele de tipul "cumperi două şi primeşti una gratis", a anunţat Travert.