21 de companii au primit amenzi, intre care se afla cei mai populari producatori de carnati, si 33 de persoane. 

Reprezentantii companiilor respective s-au intalnit in mod regulat pentru a discuta preturile, incepand din 2003, potrivit concluziilor investigatiilor care au fost declansate in urma unor informatii anonime.

Discutiile despre fixarea preturilor au avut loc ani de zile, mai ales prin telefon, uneori intre doua parti, iar alteori prin runde comune de discutii. 

Un numar de 11 companii au optat sa colaboreze cu autoritatile si au recunoscut practicile incorecte, in timp ce altele, intre care subsidiara Herta a grupului Nestle, au negat ca ar fi implicate si intentioneaza sa conteste amenda. 

Germania este binecunoscuta pentru carnatii produsi, precum Frankfurt, cei albi bavarezi si carnatii Nurenberg. 

Asociatia industriei germane a carnii BVDF a precizat ca producatorii au realizat anul trecut o parte importanta a productiei de alimente din Germania, reprezentand 23% din cifra de afaceri. 

Autoritatile nu au dezvaluit amenzile individuale aplicate, dar au precizat ca variaza intre cateva sute de mii de euro pana la milioane de euro. 

Saptamana trecuta, autoritatea antitrust a anuntat ca valoarea amenzilor aplicate in primele sase luni ale acestui an se ridica la 635 de milioane de euro, iar penalizarile anuntate marti ridica suma la aproape 1 miliard de euro, cu mult peste un record anterior de 717 milioane de euro inregistrat in 2003.  O mare parte din amenzile din acest an au fost impuse unor producatori de bere care au fost acuzati de fixarea preturilor si penalizati cu 337 milioane de euro.