Potrivit companiei publice a căilor ferate, calculele trebuie aprofundate însă fiecare zi de grevă costă mai puţin scump decât cele circa 20 de milioane de euro pe zi evocate la începutul lui aprilie de CEO-ul companiei Guillaume Pepy.

Explicaţia este că numărul greviştilor scade şi în consecinţă creşte cel al trenurilor care circulă.

Proporţia greviştilor era de circa 14% la începutul săptămânii, faţă de circa 35% la 22 martie, la începutul conflictului de muncă. Dacă la începutul grevei circulau circa 3.000 de trenuri, acum numărul lor a crescut la 8.000.

SNCF a făcut de altfel un nou gest pentru a-şi îmbuna pasagerii, prelungind automat şi gratuit pentru o lună abonamentele titularilor unei cartele cu reducere.

Greviştii protestează împotriva unui proiect de lege, votat în primă lectură în aprilie în Adunarea naţională franceză şi în prezent dezbătut în Senat şi care vizează în primul rând renunţarea la statutul de feroviari pentru noii angajaţi pentru ca, potrivit guvernului, să fie reduse costurile SNCF în perspectiva deschiderii spre concurenţa dorită de UE.

Greva SNCF, care are loc două zile din cinci de la 3 aprilie, este "nejustificată" în ochii majorităţii francezilor (58%), reiese dintr-un sondaj Ifop ale cărui rezultate au fost făcute publice la 20 mai.